2014. 01. 27.

Új hajó a Havelen is

Új hajót vetett be a BVG megbízásából az üzemeltető Stern und Kreisschifffahrt a berlini F10-es átkelőhajó vonalán: a kishajókkal ellentétben az új jármű nem elektromos, hanem korszerű és a környezetet kevésbé terhelő dízelmotoros hajó.


Január 20. óta közlekedik Berlinben, az igen népszerű F10-es hajójáraton Wannsee és Alt-Kladow között egy új hajó. A járatot a BVG megbízásából üzemeltető Stern und Kreisschifffahrt egy 45 méter hosszú, 8 méter széles új hajót állított forgalomba. A hajóban 116 fix és 36 lecsapható ülés található. A hajón emellett még 5 kerekesszékes utas és 60 kerékpár is elfér. Az akadálymentes ki- és beszállást egy hidraulikus rámpa segíti. Az új hajó nem elektromos üzemű, mint a Berlin keleti részein szolgálatba állított kis átkelőhajók, hanem korszerű, csekély károsanyag-kibocsátású dízelmotor hajtja a hajót.
Az F10-es hajójárat órás ütemben közlekedik a kiszélesedett Havelen Wannsee és Alt-Kladow között reggel hat és este hat óra között. A népszerű átkelőjáratot sokan használják amolyan sétahajózásra is, a dolog hátulütője, hogy a húsz perces átkelés után el kell hagyni a hajót, amelyen egyébként a BVG normál tarifái érvényesek.
Az F10-es vonalon télen jellemzően az MS KOHLHASE, nyáron a nagyobb befogadóképességű MS LICHTERFELDE közlekedett eddig. Előbbi 1954-ben épült, utóbbi MS LUBECA néven 1896-ban épült és 1959-1960 folyamán modernizálták. Írásunk kisképén ez utóbbi hajó érkezik Alt-Kladowba 2013 nyarán.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.