2014. 01. 21.

Megújult a MÁVDIREKT

Megújította a MÁV-START a telefonos ügyfélszolgálatát, a MÁVDIREKT-et. A munkatársak azonban nem csak a telefonos, hanem az e-mailben érkező megkeresésekre is válaszolnak a nap huszonnégy órájában.


Januártól a MÁV-START saját maga és nem alvállalkozók bevonásával működteti a MÁVDIREKT-et, a vasúttársaság ügyfélszolgálatát Szolnokon.
Ungvári Csaba, a MÁV-START vezérigazgatója a megújult callcenter bemutatóján elmondta: „A szolgáltatás integrációja része annak a tavaly kezdődött folyamatnak, melyben a vasúti személyszállításhoz tartozó közvetlen munkafolyamatok a MÁV-START üzemeltetésébe kerülnek, összességében így biztosítva a költséghatékonyabb, átláthatóbb és gyorsabb működést. A MÁVDIREKT-nek otthont adó helyszín kiválasztásánál szándékosan kerestünk vidéki várost, ezzel is elősegítve a fővároson kívül eső munkahelyteremtést. A telefonos ügyfélszolgálaton januártól olyan munkatársak dolgoznak, akik jelentős vasúti szakmai tapasztalattal rendelkeznek, így kollégáink teljesebb körű információkat tudnak adni utasaink számára.”

Rácz Imre a SYNERGON; Ungvári Csaba a MÁV-START és Szabó István Szolnok nevében mutatta be a megújult callcentert, amelyet a MÁV-START saját maga működtet a Tisza-parti városban

A technikai hátteret a SYNERGON Integrator Kft. biztosította, amely koncepció országunkban teljesen egyedi módon került kialakításra. Rácz Imre, a SYNERGON Integrator Kft. ügyvezető igazgatója szerint: „A SYNERGON által a Magyar Államvasutak részére az elmúlt években kialakított informatikai rendszer tökéletes alapot biztosított arra, hogy költséghatékonyan otthont adjon egy újabb virtuális ügyfélszolgálati felületnek. A Call Center helyiségében fali kijelző ad valósidejű tájékoztatást az ügyfélszolgálati rendszer működéséről, így a várakozók számáról oszlopdiagram formájában, a kezelők foglaltságáról, a legrégebbi várakozó várakozási idejéről. A MÁVDIREKT szolgáltatás integrálásával jelenleg közel 100 munkavállaló használja a SYNERGON által fejlesztett rendszert a MÁV-csoport berkein belül, egyszerre több telephelyen. Az infrastruktúra azonban lehetővé teszi, hogy a kezelők száma akár 2000 főig bővíthető legyen.”
Itt érdemes megjegyezni, hogy a SYNERGON nem csak a MÁV-csoport esetében szerepelt sikeresen: a Budapesti Közlekedési Központ FUTÁR-rendszerét is ez a cég üzemelteti a BKK és a német IVU szakembereivel közösen.
A MÁV-START Zrt. fejlesztése harmincnégy új munkahelyet teremtett, mellyel kapcsolatban Szabó István Szolnok alpolgármestere kiemelte: „A közlekedési rendszerek fejlesztése hihetetlen nagyságú ráfordítást igényel. A modern gazdaság csak jól működő közlekedési hálózattal és hatékony, jól szervezett közlekedéssel képzelhető el. A vasúti közlekedés, ezen belül a személyszállítás tömeges jellegű szolgáltatás, amit naponta több százezer utas vesz igénybe. A gyorsaság, a megbízhatóság és a pontosság az a három követelmény, amit a mai vasútnak, ha állni akarja a versenyt az alternatív utazási lehetőségekkel, akkor teljesítenie kell. Ehhez a korszerű technikai eszközökre, az informatikára, a modern hírközlési eszközökre egyaránt szüksége van. A komoly pályaépítési beruházások mellett a járműállomány megújítása már elkezdődött. Az utasok teljesebb kiszolgálása szempontjából fontos lépés, hogy ide Szolnokra telepítették a Call Center központot, amely segítségével a kiszolgálás minősége a tájékoztatásban, az utaskapcsolatban is új minőséget nyújthat.”

A megújult, saját kezelésbe vett ügyfélszolgálattól a MÁV-START az utasok pontosabb és színvonalasabb tájékoztatását várja
(fotók: MÁV-START)

A MÁV-START Zrt. telefonos ügyfélszolgálata már több mint nyolc éve a 06 40 49 49 49-es kékszámon érhető el, külföldről a +36 1 444 44 49-es számsort szükséges tárcsázni. A szolgáltatás kedvezményes percdíjakon, éjjel-nappal üzemel, és elsősorban belföldi, valamint nemzetközi, magyar és angol nyelvű vasúti utazási információkat, menetrendi adatokat kínál az érdeklődők számára. Emellett pedig a MÁV-START további termékeivel kapcsolatosan is felvilágosítást adnak: ilyen például a START Klub kártyacsalád, de az egyre népszerűbb internetes jegyértékesítéssel kapcsolatban is szívesen állnak rendelkezésre a munkatársak, vagy az új jegykiadó automaták használatát is megkönnyítheti az ügyfélszolgálat tájékoztatása.
Új szolgáltatásként az előre nem várt, havaria eseményekről is közvetlenül informál a MÁVDIREKT, a hívásindítás után azonnali, automata hangbemondás alapú tájékoztatást biztosít, röviden összefoglalva a közlekedésben bekövetkezett változásokat.
A Szolnokon kialakított helyiségben a MÁV-START munkavállalói várják közvetlenül a hívásokat, így a vasúttársaság azt várja a tevékenység saját üzemeltetésétől, hogy az utasokat gyorsabb kiszolgálással, rövidebb várakozási időkkel, és átfogóbb információkkal szolgálhatja ki a jövőben és így emelhető az utastájékoztatás színvonala.

RegionalBahn információk

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.