A DB AG cseh leányvállalata, az Arriva Vlaky a menetrendváltástól megszüntette a Praha Masarkyovo és Kralupy nad Vltavou közötti elővárosi járatait – mindössze három hónap üzem után.
Mindössze három hónapig működtette a cseh Arriva Vlaky – a DB AG leányvállalata – a Prága és Kralupy nad Vltavou közötti, piaci alapokon üzemelő elővárosi járatát. A vonatok először 2013. szeptember 23-án, utolsó alkalommal pedig december 13-án közlekedtek. A vonatokat az üzemeltető saját felelősségére közlekedtette, mégpedig azzal a céllal, hogy a prágai közlekedési szövetségnek, a PID-nek bemutassák, hogy életképes ez a fajta szolgáltatás.
Az Arriva Vlaky összesen nyolc pár vonatot közlekedtetett egyetlen szóló, a DB AG-nál 628-as sorozatszámot viselő motorkocsival. A kétóránként közlekedő vonatokon azonban alig volt utas és túlságosan sok veszteséget termelt a járat a 27 kilométeres útvonalán. Pedig a járaton még fedélzeti wifit is kínáltak az utasoknak... A csúfos bukás miatt elbocsátották az Arriva Vlaky igazgatóját, Jaroslav Richtert is.
Az Arriva Vlaky egyetlen szóló motorkocsival látta el a nem túl sikeres elővárosi forgalmat
A DB AG érdekeltsége annak ellenére elkötelezett a csehországi jelenlétének erősítése mellett, hogy a prágai elővárosi forgalomban csúfos bukás lett a próbálkozásuk vége. Többek között ennek jele, hogy a DB Regiotól további dízelmotorkocsikat vettek át, többek között a 611-es sorozatba tartozó, billenőszekrényes dízelmotorkocsikból is került Csehországba.
Az elővárosi forgalom nem jött be, de ennek ellenére szeretnék erősíteni a csehországi jelenlétüket – a DB Regiotól újabb motorvonatot, egy billenőszekrényes ex-611-est is átvettek
(fotók: Arriva Vlaky)
(fotók: Arriva Vlaky)
Az Arriva egyébként nincs egyedül: sajtóhírek szerint a brit National Express a német leányvállalat mellett a cseh piacra is szemet vetett. Az angolok a tervek szerint közszolgáltatási szerződés keretében látnák el a regionális vasúti közlekedést több területen is.
Halász Péter