Egyre-másra vesznek ki a hagyományos autószállító vonatok a német sínekről. Az egykor népszerű szolgáltatás lényegében haldoklik. Berlinből áprilisban indulhat utoljára ilyen vonat – a DB AG egyelőre nem vette fel a nyári kínálatba a Berlin és München közötti autószállító járatot.
Könnyen lehet, hogy áprilistól megszűnik a német főváros utolsó autószállító vonata: a Berlin és München közötti járat az éjszakai vonathoz kapcsolva közlekedik még Berlin-Wannsee és München Ostbahnhof között. Ám a DB AutoZug felszámolásával és az üzletág tevékenységének a DB Fernverkehrhez való átcsoportosításával úgy tűnik, hogy az egykor virágzó szolgáltatásnak befellegzik.
A berlini és hamburgi autószállítót is továbbító CNL élén érkezett München Ostról München Hauptbahnhofra a(z akkor még) DB AutoZug 115 350-ese
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A DB AG közlése szerint bár egyelőre még nem került meghirdetésre a nyári kínálatban, tervezés alatt van a müncheni autószállító vonat közlekedtetése. Egyelőre ugyanis vizsgálják, hogy a veszteséges szállítási módot érdemes-e fenntartani a továbbiakban vagy sem?
Az autószállító kocsik rakodására szolgáló terminálnak, a wannseei állomás szélén már csak ez az egy vonata van. Korábban megszűnt az Innsbruckba és a Schwarzach-St. Veitbe, illetve Narbonneba közlekedő járat.
A hagyományos éjszakai vonatokat is komoly veszély fenyegeti: Berlin tekintetében az Oroszország és Ukrajna felé tartó vonatok száma csappant meg igen komolyan az utóbbi években; a 2012-2013-as menetrendi évadtól pedig megszűnt a Zürich és Barcelona közötti EuroNight is.
A hagyományos éjszakai vonatokat is komoly veszély fenyegeti: Berlin tekintetében az Oroszország és Ukrajna felé tartó vonatok száma csappant meg igen komolyan az utóbbi években; a 2012-2013-as menetrendi évadtól pedig megszűnt a Zürich és Barcelona közötti EuroNight is.
Halász Péter