2013. 12. 10.

Kétáramnemű FLIRT a GYSEV-nél?

A GYSEV osztrák üzletágának tervei szerint 2016-ig akár öt, kétáramnemű FLIRT is érkezhet a „repcevasúthoz”, amelyekkel nem csak a magyarországi rendszer szerint villamosított vasútvonalakon bizonyíthat a régiós vasúttársaság.


Az első GYSEV-FLIRT átadásáról tudósító ORF beszámolója szerint a régiós vasúttársaság az első négy és a további hat motorvonatát a magyar rendszer szerint villamosított vasútvonalakon, azaz Sopron, Szombathely, Szentgotthárd, valamint Deutschkreutz, Ebenfurth felé és a Neusiedlerseebahn vonalán vetné be. Ez utóbbi kicsit hibádzik azonban: a nezsideri „nagyállomás” ugyanis az osztrák rendszer szerint, 15 kV 16,7 Hz-es felsővezetékkel rendelkezik.

A magyar sínek után jöhetnek az osztrák pályák? A GYSEV 2016-ig öt darab, kétáramnemű FLIRT-motorvonattal bővítené a flottáját
(fotók: Moór Ferenc)

Az osztrák közszolgálati tévéadó híradásából kiderül az is, hogy a GYSEV nem állna meg tíz motorvonatnál: további öt beszerzését tervezi az osztrák üzletág, amelyek ráadásul két áramrendszerűek lesznek, így az osztrák és a magyar vasúti pályákon is közlekedhetnek. Skála János, általános vezérigazgató-helyettes nyilatkozatában pedig megemlítette: a közszolgáltatási szerződésekre vonatkozó pályázatokon is eséllyel indulhat majd a GYSEV az új, osztrák üzemre is alkalmas motorvonatával.
Skála János kitért arra is: ha megvalósul a Szentgotthárd–Jennersdorf közötti vasúti pálya 25 kV 50 Hz-es felsővezetékkel való villamosítása, akkor a GYSEV motorvonatai Stájerországban is megjelenhetnek majd.

Halász Péter