2013. 12. 17.

Kétirányú Flexity Berlinben

Megérkezett Berlinbe az első sorozatban épített hosszú kétirányú Flexity. A BVG még 2008-ban kötött egy 206 darabra vonatkozó keretszerződést a Bombardierrel. A szerződésből eddig 142 villamost hívtak el.


Idő előtt, a karácsonyi ünnepek előtt megérkezett a BVG-hez az első hosszú kétirányú Bombardier Flexity. A 40 méteres villamosból összesen 48 darabot rendelt a további 40 hosszú egyirányú és 54 rövid kétirányú kocsi mellett.
A BVG közleménye szerint szerint a tervezettnél korábbi szállításnak köszönhetően a társaság könnyebben megbirkózhat az adventi forgalommal.

A rövid kétirányú változat már jó ideje koptatja a berlini síneket – a sor most a hosszú kétirányúak szállításán van

A Bombardier villamosa teljes egészében alacsonypadlós, korszerű utastájékoztató rendszerrel rendelkezik és Berlinben újdonságként klímaberendezéssel is rendelkeznek a szerelvények. Emellett pedig sokkal könnyebb a használatuk a mozgásukban korlátozott utasok számára is.
A sorozat járművei folyamatosan állnak forgalomba. A tervek szerint néhány éven belül teljes egészében felváltják az alacsonypadlós szerelvények a csehszlovák eredetű, alaposan felújított KT4D típusú villamosokat a berlini hálózaton és valamennyi villamos alacsonypadlós lesz majd a tervek szerint.
Eredetileg úgy volt, hogy 142 villamost rendelnek, de végül további 39 darabbal toldotta meg a BVG a rendelését 2012 nyarán, miután korábban már átvariálták a különféle változatokra szóló megrendelésüket.

A Flexityk forgalomba állításával eltűnhetnek a berlini utcákról a KT4D-k, az utolsó berlini magaspadlós villamosok

A sorozat rövid kétirányú változatából rendelt a BVG mellett a brandenburgi Strausberger Eisenbahn is, ahol mindkét kocsi a nyár folyamán forgalomba állt, leváltva az ugyancsak csehszlovák eredetű KT8D-ket.

A típus sikerét mutatja, hogy Strausbergbe is került két, a berliniekkel azonos rövid kétirányú Flexity
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter