A DB AG folytatja a nagysebességű flotta felújítását. Az ICE 1-es és az ICE 2-es szerelvények után most negyvenkét ICE T újulhat meg 2015 végéig.
Sikeresnek tekinti a DB AG az ICE-flotta „redesign-programját” és az ICE 2-es szerelvények megfiatalítása után a billenőszekrényes kialakítású ICE T-k elsőként épült harmincegy hétrészes és tizenegy ötrészes vonata újul meg a nürnbergi műhelyben. Egy-egy szerelvény átalakításához hat-nyolc hét szükséges.
A 2015 végéig tartó, 30 millió eurós költségvetésű program keretében a vonatok külső fényezése mellett új padlószőnyeget kapnak a vonatok, amelyek amellett, hogy kontrasztosak, beépített taktilis elemekkel segítik a látássérült utasok mozgását. A vonatok belsejében mintegy tízezer elkopott, elhasználódott széket, ülőfelületet cserélnek ki. A belső elrendezés módosításával az első osztályú vezérlőkocsiban további két ülőhelyet alakítanak ki. Az étkezőkocsik újfajta belső világítást kapnak, emellett kicserélik a vizesblokkokat is.
A motorvonatok külső fényezése is megújul. Ennek látványos jele az „ICE” felirat változása: a korábbi Helvetica helyett a DB AG arculatához illeszkedő betűtípussal látják el a vonatokat
Az új másodosztályú utastér. A padlószőnyegen jól láthatók a taktilis vezetőelemek
Az ICE T-szerelvények étkezőkocsija is kívül-belül megújul: új világítási rendszerek és új vizesblokk kerül a „élesben” próbázó, átalakított járművekbe
(fotók: Uwe Miethe / DB AG)
(fotók: Uwe Miethe / DB AG)
Az ICE T-motorvonatokban kialakítják a vezeték nélküli internet hozzáférés lehetőségét is, emellett pedig megújulnak a klímaberendezések is. A „redesign-programban” résztvevő motorvonatokat ellátják az ETCS-üzemhez szükséges járműoldali berendezésekkel is, amelyek az osztrák új Westbahn mellett a Halle/Lipcse–Erfurt közötti nagysebességű pályán is szükségesek lesznek.
A DB AG a felújítás részleteit bemutatandó már egy vonatot, a 1129-es motorvonatot részben felújította: e szerelvény két kocsija afféle kísérleti jármű lesz, üzem közben próbálják ki az új berendezéseket és az újjávarázsolt étkezőkocsikat is. E lépés a DB AG szemléletváltásának a jele, ugyanis a jövőben a korábbiaknál jobban szeretnék bevonni az utasokat a járműfelújítási programok részleteinek kidolgozásába, értékelésébe. A tapasztalatokat az ICE T-k és az ICE 3-asok tervezett megfiatalítása során is figyelembe veszik.
A DB AG az ICE T motorvonatokat a Frankfurt am Main–Drezda, a Hamburg–Berlin–München és a Dortmund–Passau–Wien vonalakon közlekedteti elsősorban.
Halász Péter