Megadta a Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA a DB Regio új Bombardier-mozdonyának a végleges típusengedélyt. A 245-ös sorozatú, négymotoros dízel-TRAXX a 2014-es menetrendváltástól áll majd forgalomba.
A 2012-es InnoTranson a szakmai közönség is alaposan szemügyre vehette a DB Regio számára épített négymotoros dízel-TRAXX egyik példányát. A jármű érdekessége, hogy a géptérben négy kisebb, ipari motort helyeztek el, amelyeket a vezérlés a vontatási igényeknek megfelelően kapcsolhat ki és be. Amellett, hogy a jármű üzemanyag-fogyasztása így kisebb lehet, a károsanyag-kibocsátás is csökkenhet, illetve a vontatási igényekhez igazítható a jármű teljesítménye. Ráadásul a karbantartás is egyszerűbb, hiszen nem egy nagy motort kell üzemeltetni, hanem több kisebbet, amelyek ráadásul nagy számban fordulnak elő máshol is, így az alkatrészellátásuk sokkal egyszerűbb.
A 245-ös sorozatú dízeleket a DB Regio a régi 218-asok helyett veti majd be Frankfurt és Mühldorf térségében
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Az EBA a Bombardier közlése szerint mindössze tizenegy hét alatt engedélyezte a járművet és ez az első olyan vasúti jármű, amelyik a megváltoztatott engedélyeztetési eljárás szerint kapta meg a típusengedélyt. Az új eljárás lényege – amelyet a szövetésig közlekedési tárca és a vasúti járműveket gyártó és üzemeltető társaságok, valamint az EBA közösen dolgozott ki –, hogy a korábbiaknál egyszerűbb engedélyeztetni a járműveket, a hatóság pedig szorosan együttműködik a gyártóval a járművek építése és beüzemelése során, így számos tapasztalat már korán rendelkezésére áll az EBA-nak.
A DB Regio az új mozdonyokat Mühldorf és Frankfurt am Main térségében veti majd be, itt az 1970-es évek technikáját képviselő 218-as sorozatú gépeket váltják majd az emeletes vonatok élén.
Halász Péter