2013. 12. 05.

Tizenöt éves az ottakringi metró

Tizenöt évvel ezelőtt, 1998. december 5-én adták át a forgalomnak az U3-as metró nyugati hosszabbítását az utasoknak. Ekkortól a metrószerelvények Ottakringig jártak.


Négy évig tartott a mindössze két kilométer hosszú, Johnstraße és Ottakring közötti szakasz kiépítése a bécsi metróhálózaton. A fejlesztésnek köszönhetően a bécsi 16. kerület korszerű és gyors tömegközlekedési kapcsolatot kapott. Az új szakaszon két állomás, a Kendlerstraße és Ottakring épült meg, ez utóbbi kapcsolatot biztosít a Schnellbahn-hálózat S45-ös vonalához, a Vortorteliniéhez.

Egy V/v sorozatú szerelvény érkezik az ottakringi végállomás felszállóhelyéhez
(fotó: Johannes Zinner / Wiener Linien)

Érdekessége, hogy a vonal több másik állomásához hasonlóan az ottakringi végállomásba is egy művészeti alkotást integráltak a tervezők: Margot Pilz „U-Turn” című alkotása egy művészien átgondolt elektronikus utastájékoztató rendszer.
Az ottakringi fordító érdekesen lett elhelyezve: a magasvezetésű metrópálya két épület között kapott helyett, közvetlenül az ablakok előtt.

Pillantás az ottakringi fordítóba: két hát között a magasban kapott helyet a metró két kihúzóvágánya
(fotó: Halász Péter)

Az U3-as metró egyébként a legforgalmasabb metróvonal Bécsben és immáron a maga 13,5 kilométeres hosszával a legrövidebb járat is. A 21 megállóhelyen éves szinten 136 millió utas száll át az „Ezüstnyilakra.” A legforgalmasabb a Westbahnhof és a Landstraße megállók közötti szakasz. Ráadásul a vonal mentén található a bécsi metróhálózatot irányító központ is: az erdbergi telephelyen kapott helyet a Wiener Linien irányítóközpontja.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.