Két tehervonat ütközött össze Németországban november 11-én, hétfőn este Brandenburg tartományban, Hosena állomáson.
Egyelőre annyit lehet tudni, hogy egy álló tehervonatba szaladt bele egy másik szerelvény a Brandeburg tartománybeli Hosena állomásán hétfőn este fél hét körül. Az ütközés következtében hat kocsi torlódott össze. A rendőrségi közlés szerint a hátsó vonat mozdonyvezetője nincs kihallgatható állapotban, megsérült – írják a híradások.
A mostani balesetben nem magánvasúti mozdony, hanem a DB Schenker egyik 155-ösöe, a 155 146-os volt részes. A „Stasicontainer” a GM 61649-es számú vonattal tartott Königs Wusterhausenből Spreewitz felé.
A baleset miatt legalább november 14-éig áll majd a vasúti forgalom a térségben. Az itt közlekedő regionális járatok helyett Ruhland és Hoyerswerda között pótlóbuszok járnak ebben az időben – közölte a Deutsche Bahn AG.
A baleset okai még nem tisztázottak.
A mostani balesetben nem magánvasúti mozdony, hanem a DB Schenker egyik 155-ösöe, a 155 146-os volt részes. A „Stasicontainer” a GM 61649-es számú vonattal tartott Königs Wusterhausenből Spreewitz felé.
A baleset miatt legalább november 14-éig áll majd a vasúti forgalom a térségben. Az itt közlekedő regionális járatok helyett Ruhland és Hoyerswerda között pótlóbuszok járnak ebben az időben – közölte a Deutsche Bahn AG.
A baleset okai még nem tisztázottak.
(forrás: DPA)
A baleset helyszíne
Hosena állomás neve nem véletlenül cseng ismerősen olvasóinknak: 2012. július 26-án este súlyos baleset történt ugyanitt, akkor egy sóderrel rakott tehervonat siklott ki az egyik váltón és rohant bele egy, az állomáson várakozó másik vonatba. A balesetben akkor kisiklott teherkocsik letartolták a közeli váltóállító tornyot, ahol az ötvennégy esztendős forgalmista életét vesztette a romok alatt.
A mostani baleset különlegessége, hogy két nap múlva, november 13-án kezdődött volna a 2012-es balesetben megsemmisült biztosítóberendezés helyett az új rendszer kiépítése. A korábbi baleset óta ugyanis az állomás – biztosítóberendezés híján – csak korlátozásokkal volt használható, ami komoly gondot jelentett, elsősorban a teherforgalomban.
A mostani baleset különlegessége, hogy két nap múlva, november 13-án kezdődött volna a 2012-es balesetben megsemmisült biztosítóberendezés helyett az új rendszer kiépítése. A korábbi baleset óta ugyanis az állomás – biztosítóberendezés híján – csak korlátozásokkal volt használható, ami komoly gondot jelentett, elsősorban a teherforgalomban.
RegionalBahn információk
megjelent: 2013. november 11., 20:49
frissítve: 2013. november 12., 11:05
megjelent: 2013. november 11., 20:49
frissítve: 2013. november 12., 11:05