Késésekkel kell számolni az új hamburgi metrók érkezése kapcsán – de nem az állomásokon, hanem még a járműtelepen. A gyártó Alstom ugyanis lassan halad az új vonatok szolgálatba állításával, az összes szerelvény 2018-ban szállíthat majd utasokat legkorábban.
A Norddeutsche Rundfunk és a Hamburger Abendblatt értesülései szerint legkorábban 2018-ra állhat forgalomba a teljes, összesen 67 darab DT5-ös motorkocsikból álló flotta. Eddig ugyanis mindösszesen tíz szerelvényt szállított le a gyártó, azonban fogadkozik: 2014 januárjától havonta egy vonatot biztosan leszállít és forgalomba állítható állapotban átad a Hochbahnnak.
Az új DT5-ösök utastere. Az utasok még várhatnak az összes vonatra – pedig már a 2010-es InnoTranson megnézhettük az első vonatok egyikét. Fentebbi képünkön pedig a vonat külseje látszik
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
A gyártó indoklása szerint a késlekedés oka, hogy egyrészt a járműszekrényekkel voltak gondok, másrészt pedig a szerelvények vezérlése és a diagnosztikai rendszer szoftverhibáinak kiküszöbölése volt. Az egyenként 3,6 millió euróba kerülő DT5-ösök közül az első vonatok azonban már egy éve forgalomban vannak.
DT5-ösök híján – és a többi, régebbi típus nem megfelelő mivolta miatt – DT4-esek járnak a frissen átadott U4-es metró vonalán. A képen egy szóló DT4-es várja az indulási idő 2013 július 18-án, az akkori ideiglenes végállomáson, az Überseequartiernél
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Fontos azt is megjegyezni, hogy a már megrendelt 67 szerelvény mellett további negyvenre van opciója a HHA-nak. Az azonban nem dőlt még el, hogy lehívják-e ezt az opciót, erről még nem született végleges döntés – közölte a Hochbahn szóvivője.
A tervek szerint a DT5-ösök az új U4-es vonalon is megjelentek volna a Hauptbahnhof, illetve a Jungfernstieg és a HafenCity Universität megállók között. Itt azonban egyelőre a régebbi, DT4-es sorozatú vonatok járnak.
Halász Péter