Az U6-os metró ugyan már november közepe óta ismét a teljes vonalhosszban közlekedik, a BVG nem áll le az építkezésekkel. Számos helyszínen lesz kisebb-nagyobb forgalomkorlátozás az elkövetkező években a sok helyen már bőven évszázadosnál is öregebb metróhálózaton.
Az U2-es metró esetében a jövő évben folytatódik a felújítás. Amíg nem is olyan régen még a Gleisdreieck felújítása miatt voltak lezárások, 2014-ben a Wittenbergplatz és a Bismarckstraße között dolgoznak majd a szakemberek. Szerencsére a teljes vágányár elmarad, cserében viszont kora ősztől az év végéig minden nap 21 órakor elmegy ezen a részen az utolsó metró. A folyópálya felújítása mellett a Zoologischer Gartennél lévő tároló- és fordítóvágányok is megújulnak. Emlékezetes: 2011-ben a Gleisdreieck felújítása idején az U2-es metró keleti szakaszát összevonták az U1-essel és az összevont járat az U12-es számot viselte.
2011-ben az U2-es vágányainak felújítása idején közlekedett az összevont, U12-es metrójárat. 2014-ben erre nem kerül sor, sőt, csak az éjszakai üzemzárást hozzák előbbre
Az U5-ös esetében a kábelcsatornák felújítása folytatódik: 2014-ben Hönow térségében kisebb-nagyobb forgalomkorlátozásokra, buszos pótlásokra kell majd számítani.
A marzahni lakótelepen élők és a hönowi térségben lakók hozzászokhattak az elmúlt évek során az U5-ös metró vonalán a vágányzárakhoz. A kábelcsatornák felújítása 2014-ben is folytatódik, ami forgalomkorlátozásokkal jár majd
Az U6-os, mint említettük, november óta, mintegy másfél év után ismét teljes egészében járható, miután elkészült az Unter den Lindent keresztező alagút (át)építése, ahol a majdani U5-ös metróval közös megállóhely épül ki. Most viszont kábel-áthelyezések miatt kell forgalomkorlátozásokra számítani, ezért a nyári időszakban a Schwartzkopfstraße és a Stadtmitte állomások között ingajárati közlekedést vezetnek majd be, átszállásos vágányzárral. Ugyancsak a nyár folyamán kerül sor némi pályafelújításra Tegel térségében is.
Az U6-os vonalon jövőre már nem a Friedichstraße és a Franzözische Straße közötti vágányzár okoz gondot, hanem a pályafelújítás Tegel térségében és a Schwartzkopfstraße–Stadtmitte közötti ingajáratok keserítik meg a metróval utazók életét a nyári szünet idején
Visszatérve a Gleisdreieck környékére: 2015-ben folytatódik majd a száz éves csomópont felújítása. Ebben az időszakban majd az állomás felújításából hátralévő munkákat összeköti a hídszerkezetek felújításával a BVG.
Ugyancsak távolabbi előrejelzés: 2015-2016 során indulhat el a Rathaus Steglitz és a Schloßstraße állomások felújítása az U9-es vonalon. Hogy ez pontosan milyen formában, teljes vágányzárral vagy ingavonati közlekedéssel jár majd, az még nem dőlt el.
2015-2016 során újulhat meg az U9-es metró déli szakasza és tűnhet el a kétszintes állomáselrendezés a Schloßstraßénál és kerülhet új, eredetileg is neki szánt helyre a Rathaus Steglitz végállomás
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A BVG szinte minden évben komoly összegeket áldoz a metró- és a villamoshálózat felújítására. A város egyik legfontosabb közlekedési eszköze a metró, így komoly tervezés előzi meg a felújítási munkákat minden egyes alkalommal. Ráadásul ezeket a munkákat célszerű összehangolni az S-Bahn-hálózaton folyóakkal is, hiszen sokszor a másik ágazat a pótlás gerince.
Halász Péter