Az adventi időszakban Budapest és Bécs között több Railjet-szerelvény is megnövelt kapacitással, dupla szerelvénnyel közlekedik majd. A tervek szerint a következő napokon és időszakokban fotózhatunk dupla Railjet-garnitúrát az 1-es vonalon:
- November 29., péntek: RJ 67
- November 30., szombat: RJ 60, RJ 67
- December 1., vasárnap: RJ 60
- December 6., péntek: RJ 67
- December 7., szombat: RJ 60, RJ 67
- December 8., vasárnap: RJ 60
- December 13., péntek: RJ 67
- December 14., szombat: RJ 60, RJ 67
- December 15., vasárnap: RJ 60
A dupla Railjet-szerelvények a tervek szerint nem az ÖBB-nél megszokott, közbesorozott mozdonnyal közlekedik majd, hanem a két szerelvényt „összefordítják”, így a Taurusok a vonat két végén dolgoznak majd és nem „másfél” Railjet jön majd. Üzemviteli érdekessége is lesz ezeknek a vonatoknak: a dupla szerelvény 412 méter hosszú, így a hegyeshalmi nagyjából 330 és a győri körülbelül 350 méter hosszú peronok mellé nehéz lesz „behajtogatni” a vonatot. Várhatóan az itt leszálló utasokat a MÁV-START munkatársai arra kérik majd, hogy fáradjanak át másik kocsiba a leszálláshoz. Az ügyben keressük a MÁV Kommunikációs Igazgatóságát is, tájékoztatásukat természetesen a későbbiekben közöljük.
A bécsi Verbindungsbahnon érkezik Budapest felől 2010. december 4-én az első, Budapestről indult Railjet, az RJ 60-as. A szerelvény ekkor dupla vonat volt, közbesorozott mozdonnyal
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
Emellett pedig december 21-én közlekedik majd az adventi mentesítővonat is – ami idén először bekerült a hivatalos menetrendkönyvbe is EC 11060/EC 15060 és EC 11067/EC 15067 számon. Az 1. osztályú és étkezőkocsit is továbbító szerelvény menetrendje a következő lesz:
EC 11060 15060 |
EC 11067 15067 |
|||
7:35 | ind. | Budapest-Keleti | érk. | 20:56 |
7:49 | ↓ | Kelenföld | ↑ | 20:39 |
8:24 | ↓ | Tatabánya | ↑ | 20:02 |
8:48 | ↓ | Komárom | ↑ | 19:44 |
9:10 | ↓ | Győr | ↑ | 19:17 |
9:29 | ↓ | Mosonmagyaróvár | ↑ | 18:59 |
9:41 | ↓ | Hegyeshalom | ↑ | 18:50 |
10:34 | ↓ | Wien Meidling | ↑ | 17:51 |
10:52 | érk. | Wien Westbahnhof | ind. | 17:34 |
Ez a szerelvény várhatóan egy Apmz vagy Amz, egy étkezőkocsi és öt Bvmz vagy Bpmz sorozatú kocsiból áll majd.
A tavalyi egyik mentesítővonat a menetrendváltás hétvégéjén érkezik Bécsbe. A vállalható minőségű kocsikból álló mentesítő járat éppen Penzingben fordul rá a célegyenesre, a Westbahn Wien Westbahnhofra vezető vágányaira
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A MÁV-START a bővített kínálat ellenére is azt javasolja az utasoknak – és ehhez a RegionalBahn szerkesztősége is csatlakozik –, hogy jegyüket elővételben váltsák meg az utasok és váltsanak helyjegyet is – megéri. Amint tavaly részleteztük, a MÁV-START a belföldi viszonylatú helyjegyek kiadását a vonat indulása előtt egy órával „zárja le”, ha a vonat Budapestről indul. A külföldről érkező vonatok esetében azonban – a nemzetközi helyjegyek kiadásának gyakorlatához igazodva – a helybiztosítási adatbázis az indulás előtti napon lezárul és az ülések feletti kijelzők is többnyire ezt, de mindenképpen egy korábbi (azaz nem feltétlenül valós idejű) állapotot tükröznek. Tehát léteznek a kijelző szerint üres helyekre kiadott belföldi helyjegyek, ez a technológiai homokszem pedig a zsúfolt belépő vonatokon kellemetlenségekhez vezethet.
Halász Péter