Az első 189-esét selejtezi a DB AG. A Siemens ES64F4-es típusába sorolt gép 2012 végén sérült meg egy balesetben, amikor Düsseldorfban két vonat is elütött egy csuklós autóbuszt.
Bár hivatalosan nem erősítették meg, de számos jól tájékozott forrás szerint a DB Schenker Rail 189 065-6 pályaszámú mozdonyát nem javítják már, hanem selejtezik. A mozdony 2012. december 20-án siklott ki egy baleset következtében, amikor Düsseldorf-Ellernél egy autóbuszt ütött el két tehervonat is – a balesetnek szerencsére nem volt sem halálos áldozata, sem pedig komolyabb sérültje. A szóban forgó gép egy közeli kertben kötött ki. A nem hivatalos indoklás szerint a mozdony javítása túlságosan sokba került volna, nem volt gazdaságos.
A 189 065-ös az első, amelyik búcsúzik a DB flottájától. Azonban nem az első a típusból: az MRCE ES64F4-204-ese 2013. október 31-én égett ki Nordhausenben, ezt a gépet szintén selejtezte a tulajdonosa.
A 189 065-6-ost a Siemens 20766-os gyári számon készítette és 2004. december 8-án vette állagba a DB Cargo. 2007 során átépítették a VJ konfiguráció szerint, azaz alkalmassá vált a gép a hollandiai üzemre is. A mozdony 2007-től a DB AG-t hollandul és angolul reklámozó feliratokat hordozott egy ideig a railcolor.net szakmai portál adatai szerint.
A gép 2007-től egy ideig a tulajdonosának csinált reklámot hollandul és angolul
(grafika: railcolor.net)
(grafika: railcolor.net)
Halász Péter