Fontos napon jelentkezünk szombat délelőtti képes összeállításunkkal. E sorok megjelenésekor már mindenki készül a bécsi U2-es metró Aspernstraße és Seestadt közötti új szakaszának átadására. Idézzük fel a Wiener Linien segítségével, hogy hogyan is épült az új metrópálya.
Ezt a képet elnézve már érthetjük, hogy miért emlegetik sokan úgy az új metrószakaszt, hogy a kukoricásba épült. Bécs keleti szélén, szántóföldek szélén robognak majd a szerelvények. A képen a markáns, magasvezetésű szakasz látható Aspern Nord és a Seestadt végállomás között
2011 májusában így nézett ki Aspern Nord metróállomás helye
A jellegzetes formájú előtető már elkészült, ahogy az állomásépület központi szegmense is kezd formát ölteni
2013 nyarán már készen volt az építkezés egy része, a belső részek kialakítása zajlott éppen
Speciálisan előkészített felületre kerültek a sínek a részben magasan, részben a talajszinten vezetett metróvonalon
A metrópályát 2012 áprilisában kezdték lefektetni
Aspern Nord állomás peronja 2011 májusában...
...és szűk egy évvel később, 2012 áprilisában
2013 nyarára szépen lassan formát öltött az új átszállópont, ahol a metróról buszra lehet átszállni – az ÖBB marcheggi vonala később csatlakozik majd a csomóponthoz
2013 nyarán már készen álltak a próbaüzemre a vágányok. A képen a seestadti „hózentróger”. a sínek között a folyamatos vonatbefolyásolás sugárzókábelei látszanak
Seestadt, végállomás. A peron így fest pár nappal az átadás előtt. Minden a helyén van, jöhetnek az utasok!
Aspern Nord is elkészült. Innen indulnak majd a buszok az Invalidensiedling, Neueßling és Eßling felé
Látványos, egyedi arculatot kapott Aspern Nord is. A magasvezetésű állomás olyan, mintha a mélyben lenne, de mégsem
Szeptemberben elkezdődött a járművezetők oktatása és a kötelező próbaüzem is. Az U2-es metró tulajdonképpen már az új menetrend szerint járt ekkor, de az utasokat még kiszállították az Aspernstraßénál. A vonatok üresen mentek tovább az új végállomásra. a képen egy „Ezüstnyíl” robog a belváros felé
A próbázó szerelvény a Hausfeldstraßétől indul a Seestadt felé. A vágányok alatt a 26-os villamos vágányai látszanak. A forgalom ott is október 5-én indul
A 3890-es számú kocsival az élén indul a Seestadt felé Aspern Nordról egy V/v sorozatú szerelvény
Két V/v sorozatú szerelvény találkozik Aspern Nord állomás előtt. Az egyik vonat az U2-es metró hosszabbítását reklámozza
A háttérben látható tó lesz majd az asperni reptér helyén épülő Seestadt központja
A Seestadtban is jelentős csomópont épül ki: a környező kertvárosokból az autóbuszok ide hozzák majd be utasaikat – számukra jelentősen rövidül majd a belvárosba való utazással töltött idő
Seestadtban tárolóhely is épül a metrószerelvények számára. A két fedett vágányon akár kisebb javításokat is el lehet majd végezni.
A felvételeket Manfred Helmer és Johannes Zinner, a Wiener Linien fotósai készítették.
A felvételeket Manfred Helmer és Johannes Zinner, a Wiener Linien fotósai készítették.
Halász Péter