2013. 10. 05.

Busz helyett villamos – semmi helyett metró

Metró a kukoricában – most már mindenki láthatja, hogy szó szerint a szántóföld szélén vezet a bécsi U2-es metró új szakasza az Aspernstraße és az asperni reptér helyén nagyon-nagyon lassan felépülő Seestadt városrész között. De új villamosvonallal is bővült az osztrák főváros hálózata: a 26-os már a Hausfeldstraßéig jár. Gyorsjelentésünk.

Igazi tömegrendezvénnyé nőtte ki magát a bécsi U2-es metró seestadti és a 26-os villamos hausfeldstraßei hosszabbításának október 5-i megnyitója. Megannyi program, nosztalgiavillamosok és nosztalgiabuszok várták az utasokat – a tömeg miatt pedig operatív, a menetrendtől eltérő közlekedésről döntött a Wiener Linien az U2-es metró vonalán. Ez a lépés bizonyítja, hogy az osztrák főváros tömegközlekedési társasága rugalmasan és az utasok érdekeit szem előtt tartva képes kezelni a forgalmat. Rövid képes beszámolónk következik.


A 26-os villamos vonalán természetesen az U2-es metró hosszabbítását reklámozó hosszú ULF is megjelent. A villamos fél tizenegyig Kagranba járt, ez után mehetett ki csak a Hausfeldstraßéhoz

Kagran centruma és a Hausfeldstraße között három nosztalgiaszerelvény és a Tramwaytag alkalmából elkészült „nosztalgia-ULF” közlekedett. A képen az egyik M1+m3 szerelvény várja az indulást Kagranban

Kagran felől az első 26-os villamos megtiszelő szerepét a 694-es számú hosszú, régi ULF kapta. A villamos a Hausfeldstraßénál lévő végállomáson pihen

Újabb forgalmi kocsi érkezik a Hausfeldstraßéhoz. A 698-as hosszú ULF is a 26-oson szolgált az első napon

Seestadt, végállomás. Az 1970-es években tervezett, majd sokszor felújított U sorozatú „Ezüstnyilak” ezt a korszakot is megélhették

Végre teljes (?) a vonalcsík – az aspernstraßei, 2010-es hosszabbításkor a további szakaszok szürkén maradtak az állomási táblán, de már megvoltak, így csak „fedvényezni” kellett őket

Seestadtban többek között Renate Brauner főpolgármester-helyettes üdvözölte ünnepi beszédében a metró hosszabbítását

Aspern Nord állomás sok szempontból érdekes lett. Az állomás városközpont felőli falán például a napóleoni háború asperni csatájának térképe látszik

Aspern Nord egyelőre átszállóhely lesz a környező kertvárosi részekbe közlekedő buszok és az U2-es metró között, hiszen maga az állomás szó szerint a szántóföld szélén fekszik

A 26-os vonalán délután négyig három nosztalgiaszerelvény is közlekedett – normál díjszabással, a forgalom kocsik között

Halász Péter, Óvári Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.