Újabb EuroSprinterrel bővül a DB AG flottája. Ezúttal a mérővonatokra szakosodott DB Systemtechnik vásárolja meg az MRCE egyik masináját. Búcsúzhatunk a 103 222-estől?
Hosszú évek óta a DB Systemtechnik és elődei a 103 222-es pályaszámú gépet használták a különböző mérő- és próbavonatok továbbítására. Az öreg hatlábú a közelmúltban kapott fővizsga-hosszabbítást, így a jövő év közepéig biztosan működik majd. Viszont ezzel egyidőben eltűnt az egyik vezetőállás felett felszerelt erősáramú tetőcsatlakozó. Ez alighanem annak a jele, hogy a jövőben a próbavonatoknál már nem számít az egyébként – a módosított hajtással rendelkező – 280 km/h végsebességű gépre az üzemeltetője hosszú távon. Hogy mi lesz a gép sorsa hosszú távon, azt egyelőre nem tudni. Ám valószínű, hogy egy alapos javítás után ismét forgalomba áll, ha nem enyhül a DB Fernverkehrnél a jelenleg is kínzó mozdonyhiány.
A 182 506-os lehetséges színterve a 120 501-es alapján. Legalábbis a railcolor.net így képzeli. Hogy valóban ilyen gúnyában dolgozik majd a Teknő az még kérdéses
(grafika: railcolor.net)
(grafika: railcolor.net)
A hírek szerint a hagyományos színterv szerint festett vörös-krém színű 103 222-es helyett a DB Systemtechnik az MRCE-től, az egykori Siemens Dispoloktól megvásárolta az ES 64 U2-006-os pályaszámú gépet. A 182 506-os jelenleg a dessaui főműhelyben áll, itt átfényezik a még sárga-ezüst gépet a DB-nél megszokott vörös színre. A tervek szerint a mozdony a 120.5-ös sorozat oldalán is díszelgő „önreklámot” is megkapják a gépek.
A DB Systemtechnik 2005 elején vette meg a 120 153-as és 160-as pályaszámú gépeket, majd a nürnbergi műhelyben egy emelt szintű javítást kaptak. A gépek sorrendben a 120 501-es és 502-es pályaszámot kapták és a mérő- és próbavonatok továbbítása lett a feladatuk, de a DB Fernverkehrt is rendszeresen kisegítik, ha éppen nincs mozdonyuk. A vörös gépek közül az 502-es 2013-ban a mérőkocsik sárga színtervéhez igazodó színre festették.
Halász Péter