2013. 10. 18.

Svéd Vectron

Két Vectront vesz a Siemenstől a hamburgi székhelyi Paribus Capital GmbH a Paribus Rail Portfolio III. keretében. A 2013 decemberére elkészülő váltóáramú gépek a tervek szerint Svédországba kerülnek majd egy lízingszerződés keretében és személyvonati szolgálatot látnak majd – a típusból elsőként.




A Siemens Vectronjait eddig csak olyan cégek rendelték, akik jobbára csak teherforgalomban jeleskednek – ez persze nem jelenti azt, hogy Vectron ne jutott volna „ablakos” vonatok élére, bár ezek a szerelvények eddig csak különvonatok voltak.
A Siemenstől most megrendelt Vectron AC-k 6400 kW teljesítményű, 200 km/h-s sebességre alkalmas gépek lesznek. A mozdonyok egyaránt alkalmasak teher- és személyvonatok továbbítására, de a tervek szerint Svédországban személyvonatok továbbítására szánják majd őket.
A tulajdonos mindkét gépet három évre lízingeli a mozdonyokat és a szerződő félnek további három éves opciója van – írja a témában a railcolor.net. A mozdonyok elkészültük után egyből Svédországba mennek majd. Az üzemeltetőről egyelőre annyit hozott nyilvánosságra a lízingcég, hogy egy magánvasúti szolgáltatóról van szó, aki a nagysebességű forgalomban kíván részt venni.
A Siemens gépei idén tavasszal szerezték meg a svédországi közlekedéshez szükséges engedélyeket és jelenleg ez az első olyan rendelés, ahol kifejezetten a személyvonati forgalomban részt vevő gépeket vásárolnak a német gyártótól. Ráadásul eddig jobbára csak egy-két darabos rendelések futottak be a Siemenshez a típusra. Az első rendelő a Railpool volt, ők hat gépet kértek, a legnagyobb igény pedig a DB Schenker Rail Polskától jött: 23 darab egyenáramú gépet rendeltek, amiből az első még tavaly decemberben elkészült.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.