Hivatalosan elbúcsúztatta az utolsó GT8SU sorozatú Stadtbahn-kocsikat a düsseldorfi Rheinbahn. Eredeti állapotú, mannheimi típusú kocsi már nincs forgalomban a Ruhr-vidéken.
2012 elejétől fogva modernizál összesen 32 darab GT8SU típusú Stadtbahn-kocsit a düsseldorfi Rheinbahn. A városi könnyűmetró szerelvényeit az 1970-es években szerezték be, a még 2017-ig szolgáló kocsik alapos felújítást kaptak: új padlózat, új üléshuzat, tűzjelző rendszer került a kocsikba. A felújított járművek 2017-ig maradnak forgalomban, akkor a majdani HF6-osok váltják majd az öreg szerelvényeket.
Neussból indul Düsseldorf felé egy csatolt GT8SU-szerelvény az U75-ös vonalon 2011. augusztus 19-én
Az 1970-es években, 1973-ban és 1974-ben forgalomba állított csuklós motorkocsik akkoriban még jobbára a hagyományos kialakítású vonalakon közlekedtek, később alakították át őket a Stadtbahn-üzemhez szükséges mértékben: a Budapesten közlekedő TW6000-esekhez hasonló lenyíló lépcsőt kaptak a kocsik, így a magasperonok mellett is biztonságosan közlekedhettek. Az átalakított motorkocsik – 36 darab készült belőlük – az 1981-ben megnyitott első alagúti szakaszon közlekedtek az akkor beszerzett B80D típusú Stadtbahn-kocsikkal közösen.
A típus utolsó menedéke az U75-ös vonal volt – egy csatolt GT8SU-szerelvény érkezik Neussba
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Érdekesség, hogy a sorozat egyes darabjai, nevesül a 3101–3104 pályaszámú kocsik bisztrószakasszal is rendelkeztek. 2000-ben megszüntették a bisztrószakaszokat ezeken a járműveken. Ma már csak az U76-os vonalon akad néhány büférészes Stadtbahn-kocsi.
Az utolsó eredeti állapotú forgalmi szerelvény, a 3235+3236-os Düsseldorfban
(fotó: Rheinbahn)
(fotó: Rheinbahn)
Az utolsó, eredeti állapotú Stadtbahn-kocsi október 11-én búcsúzott a forgalomtól. A 3236-os az utolsó, amelyik kívül-belül eredeti állapotban van, leszámítva persze a Stadtbahn-üzemhez szükséges korábbi átalakításokat. A kocsi a 719-es vonalon a Polizeipräsidium és a főpályaudvar között járt 13:00 és 17:20 között, majd a kocsiszínbe ment és ezzel lezárult egy korszak a düsseldorfi Stadtbahn történetében.
Halász Péter