Újabb reklámhordozó Railjet-szerelvénnyel gyarapodott az ÖBB flottája. A vasúttársaság az osztrák nemzeti síválogattott támogatója, az Ausztriában igen népszerű téli sportnak reklámot csináló szerelvényt pedig csütörtökön mutatták be a bécsi Westbahnhofon – stílszerűen népszerű síelők társaságában. Kattintsanak a bécsi Westbahnhofon készült képriportunkért!
Az ÖBB az osztrák síszövetség (Österreichische Skiverband, ÖSV) támogatója, ennek apropóján pedig az ÖSV kezdeményezésére új köntöst kapott az utolsóként elkészült Railjet-szerelvény, a „Railjet fifty-one” is. A „Ski Austria” fantázianevű szerelvény (melynek mozdonya a 1116 251-es) csütörtökön délután mutatkozott be a bécsi Westbahnhofon. A fehér és világoskék színekben pompázó vonat bemutatójához hatalmas showt szervezett az ÖBB, különféle látványos színpadi elemekkel és igen népszerűnek bizonyult autogramosztással. A síválogatott pedig itt mutatta be a Szocsiban megrendezendő téli olimpiára való felkészülés jegyében készített új formaruháját.
Érdemes megjegyezni, hogy a sportág ausztriai népszerűségéhez méltóan nem ez az első „síelő Railjet”: az idén februárban Schladmingban rendezett a sí-világbajnokságnak korábban az osztrák nemzeti színeket magán viselő, eredetileg az osztrák vasút 175. születésnapjára feldíszített 49-es szerelvény csinált reklámot – a szerelvény megőrizte akkori dizájnját.
Dinamikus, a téli tájra emlékeztető színeket kombináló színterv szerint matricázták fel az ÖBB számára utolsóként készült Railjet-szerelvényt
A szerelvényhez az 1116 251-es pályaszámú gép tartozik, mely szintén megkapta a „Ski Austria” színtervet
A kocsik oldalán az ÖBB hirdeti magát az ÖSV mobilitási partnereként
A szerelvény csütörtök este az ünnepséget követően különjáratként közlekedett Bécsből Innsbruckba. A kordonnal elkerített vonatra a sportolók és síszövetség vendégei szálhattak fel
A Westbahnhofon megrendezett ünnepség legnépszerűbb része az ismert síelők autogramosztása volt. Az állomás területén négy helyen dedikáltak a sportolók, és egészen az indulás előtti pillanatokig kígyózott a sor egyik-másik stand előtt
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
A vonat végül 18:52-kor 13998-as számú különvonatként indult Innsbruckba, ahonnan korábban, mint menetrend szerinti Railjet-szerelvény érkezett meg a fővárosba. A vonat – a mozdony felszereltsége miatt – nem közlekedhet Magyarországon, így sajnos kevés az esély arra, hogy a hazai pályákon is megjelenjen a „reklámjeti”.
A vonat mozgása az ÖBB Werbelok-keresőjében is követhető. Az itt megjelenő vonatszámok alapján pedig közel valós időben az ÖBB Zugradaron nézhetjük, hogy merre jár a szerelvény.
Halász Péter, Magyarics Zoltán