Átmeneti jellegű, rövid időre szóló tendert írt ki a brandenburgi és berlini közlekedési szövetség, a VBB: A tenderen a két regionális vasúti viszonylat leendő üzemeltetőjét keresik a 2014-2015 közötti időszakra.
Mindössze egyetlen menetrendi évadra, a 2014. december 14-étől 2015. december 12-éig terjedő időszakra keres üzemeltetőt a közszolgáltatást megrendelő VBB a Berlin és Brandenburg tartományokban vezető RB25-ös (Berlin-Lichtenberg–Werneuchen) és az RB26-os (Berlin-Lichtenberg–Strausberg–Küstrin-Kietz) viszonylatokat adná ki egy évre. Ugyanis a több másik vonalat is magában foglaló közszolgáltatási szerződés a Niederbarnimer Eisenbahnnal ekkor lép majd életbe.
A NEB vonata – csatolt dízel-Talent – Berlin-Lichtenbergből éppen Küstrin-Kietz felé és tovább, a lengyelországi Kostrzyn állomása felé indul
Az RB25-ös vonalat jelenleg az ODEG üzemelteti, az órás ütemben közlekedő járatokat egy szóló RegioShuttle-motorkocsival adják. A másik járat viszont jelenleg is a NEB kezében van, itt szóló és csatolt dízel-Talentek közlekednek jelenleg is. Előbbi viszonylaton évi mintegy 350 ezer, a másikon pedig évi 1,1 millió vonatkilométert rendelne meg és finanszírozna közszolgáltatásként a két tartomány megbízásából a VBB.
Vajon még egy évig az ODEG üzemeltethetné az OE25-ös, illetve RB25-ös viszonylatot Berlin és Werneuchen között? A képen a cég egyik RS1-ese várja az indulást Werneuchen felé Berlin-Lichtenberg pályaudvaron
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Érdekessége egyébként az eljárásnak, hogy az ilyen rövid távú tenderek általában meghívásos alapon zajlanak, azonban ezúttal bárki bejelentkezhet erre az egy esztendőre – így nem jelenti automatikusan azt a dolog, hogy a NEB szolgáltathat majd és vele állapodik meg feltétlenül a VBB. Mindazonáltal ez a megoldás a kézenfekvő, pontosabban az, hogy erre az egy évre a jelenlegi szolgáltatók vihetik tovább az üzemet, de a nyílt verseny általában árcsökkentő hatású szokott lenni, így alighanem ez a célja a megrendelő szervezetnek ezúttal.
Halász Péter