A vonatlesen lévő vasútbarátot bármikor érheti meglepetés - így járt munkatársunk is, amikor Kaliforniában fotózgatva egy messziről gépmenetnek látszó szerelvényben hirtelen feltűnt egy vadonatúj Amtrak ACS64-es villanymozdony. De mit keresett a majdani felhasználás helyétől több ezer kilométerre az Amtrak legújabb szerzeménye?
Amint arról korábban hírt adtunk, az Amtrak még 2010-ben 70 darabos megrendelést adott a Siemensnek az Eurosprinter és a Vectron alapjain nyugvó Amtrak Cities Sprinter (ACS)-64 sorozatú gépek szállítására. Az első mozdonyt ünnepélyes keretek között vette át Joe Boardman, az Amtrak vezérigazgatója a gyárban, idén májusban. Ez a masina azóta sikeresen teljesítette a tesztmeneteket a Transportation Technology Center tesztpályáján, a Colorado állambeli Pueblo közelében. Olvasóink talán még emlékezhetnek, hogy az amerikai hozzáadott érték növelése miatt a Siemens helyben szereli össze a lehetőségekhez mérten minélt több amerikai beszállítótól származó részegységeket tartalmazó mozdonyokat.
Az alábbi képek a Union Pacific vasúttársaság Martinez Subdivision vonalszakaszán készültek, a kaliforniai San Pablo öböl partján, Martinez és Richmond állomások között. A helyszín magyarázata, hogy a Siemens gyára a közeli Sacramento-ban található, vagyis minden bizonnyal a még szinte festékszagú 605-ös lokomotív első útját sikerült lencsevégre kapni. A kérdés már csak az, hogy miért nyugat felé indultak vele, amikor keletre, a Northeast Corridor-ra szánják...? A válasz valószínűleg az, hogy a hidegen továbbított mozdonyt a másnapi Emeryville–Chicago viszonylatú California Zephyr szerelvényével lehet célszerűen és menetvonaltakarékosan útnak indítani a messzi keleti partvidék felé.
Az alábbi képek a Union Pacific vasúttársaság Martinez Subdivision vonalszakaszán készültek, a kaliforniai San Pablo öböl partján, Martinez és Richmond állomások között. A helyszín magyarázata, hogy a Siemens gyára a közeli Sacramento-ban található, vagyis minden bizonnyal a még szinte festékszagú 605-ös lokomotív első útját sikerült lencsevégre kapni. A kérdés már csak az, hogy miért nyugat felé indultak vele, amikor keletre, a Northeast Corridor-ra szánják...? A válasz valószínűleg az, hogy a hidegen továbbított mozdonyt a másnapi Emeryville–Chicago viszonylatú California Zephyr szerelvényével lehet célszerűen és menetvonaltakarékosan útnak indítani a messzi keleti partvidék felé.
A két P42DC (márkanevén Genesis) teljesen szokványos látvány, de mögöttük a gyanúsan alacsony sziluett...
...nem más, mint egy gyárból éppen kigördült, még szinte festékszagú ACS64 típusú villanygép
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Magyarics Zoltán