Szombat reggel egy szokatlan összeállítással köszöntjük olvasóinkat. Az elmúlt nap vasúti fejlesztések kapcsán megjelent híreiből nyújtunk át egy csokrot. Wifi-telepítés az állomásokon, megújul Tatabánya pályaudvara és végül egy személyi hír: Dávid Ilona a CER-ben is jelen van. Az MTI híreiből válogatunk.
A vasútállomásokon is wifi-rendszert épít ki a MÁV
Ingyenes vezeték nélküli internetkapcsolatot biztosít utasainak a MÁV a jövő évtől, először a nagy forgalmú fejpályaudvarokon, majd a további forgalmas vasútállomásokon is – közölte a vasúttársaság infokommunikációs igazgatóságának osztályvezetője pénteken Keszthelyen, a vasútállomás wifi-rendszerének átadásán.
Szabó László a magyarországi pályaudvarok közül elsőként Keszthelyen kialakított rendszer avatásán elmondta: a MÁV vasúti kocsijait már tavaly, év vége óta folyamatosan szerelik fel az internetezést lehetővé tévő készülékekkel. Eddig már mintegy 500 vasúti kocsiban vehető igénybe a világhálós csatlakozás, az év végéig pedig összesen 735 vagont látnak el wifi-berendezésekkel.
Hozzátette, hogy a vasútállomásokon kialakítandó szélessávú internetkapcsolat mellett a MÁV informatikai hálózatát is korszerűsítik. A változás a jegyvásárlási és az utastájékoztatási rendszer korszerűsítésére is kiterjed.
A Keszthely–Balatonszentgyörgy vasútvonal avatásának 125. évfordulójáról megemlékező ünnepségre időzített avatáson Manninger Jenő fideszes országgyűlési képviselő, egyben a parlament közlekedési és infrastrukturális albizottságának elnöke arról beszélt, hogy a fővárosban most befejeződött korszerűsítési munkálatoknak köszönhetően hamarosan 2 óra 36 percre csökken a ma még több mint 3 órás vonatút Budapest és Keszthely között.
Kitért arra is, hogy az európai uniós források és az Új Széchenyi Terv jóvoltából további vasútfejlesztési programok is indulhatnak Magyarországon. A közlekedési operatív programban szerepel a Balaton déli partján lévő vasútvonal korszerűsítése, ennek munkálatai várhatóan 2015-ben kezdődhetnek el. A további elképzelések szerint Hévíz és Sármellék irányába új vasúti vagy villamos pálya épülne.
Kiss Gábor, a MÁV üzemeltetési főigazgatóságának működtetés-támogatási vezetője arról is beszélt, hogy a fővárostól már majdnem Székesfehérvárig korszerűsítették a vasútvonalat, s a következő lépésben kezdődhet a székesfehérvári állomás átépítése. A Balaton északi partján lévő vasútvonal fejlesztése is szerepel a hosszabb távú elképzelések között, a pályafelújítás mellett a forgalomirányítási rendszer átépítése is része lesz ennek beruházásnak.
Megkezdődött a vasútállomás felújítása Tatabányán
Tatabányán az önkormányzat megkezdte egy üzletház és az abban lévő vasúti váróterem felújítását – mondta a polgármester pénteken az MTI-nek.
Schmidt Csaba (Fidesz-KDNP) tájékoztatása szerint a mostani beruházásra a MÁV és az önkormányzat megállapodása alapján kerül sor. A felek vállalták, hogy a város és a vasúttársaság egyaránt 20-20 millió forinttal járul hozzá az állomás utasforgalmi részének megújulásához.
Pótolják az épület hiányzó üvegezését, felújítják a főlépcsőt, az épület vasszerkezetét lefestik, a váróterembe klímát szerelnek és új ajtókat építenek be, valamint wifihálózatot alakítanak ki a területen.
A polgármester hozzátette, a város április 1-jével vette át a MÁV-tól a pályaudvar, valamint Alsógalla megállóhely utasforgalmi üzemeltetését, és 5,2 millió forintos költséggel már járdát épített a peronokhoz vezető híd kijáratához, és rendbe tette a környezetet.
Schmidt Csaba emlékeztetett arra, hogy folyamatban van a Biatorbágy–Tata vasútvonal rekonstrukciójának tervezése, ebben szerepel a tatabányai pályaudvar teljes átépítése és Alsógalla megállóhely átköltöztetése.
Dávid Ilonát ismét a CER vezető bizottsága tagjává választották
Ismét az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége (CER) vezető bizottsága tagjának választották a szervezet zágrábi közgyűlésén Dávid Ilonát, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóját – közölte a vasúttársaság az MTI-vel pénteken.
A testület mandátuma 2015 végéig szól. A bizottság elnökének Christian Kernt, az ÖBB vezérigazgatóját választotta meg a közgyűlés.
A CER az Európai Bizottság és más európai intézmények által elismert tárgyalópartner, meghatározó szerepe van az uniós vasutak érdekeinek képviseletében a közösségi jogalkotás, illetve a megvalósítás során.
A jelenleg 81 tagból álló szervezet tevékenysége kiterjed a vasutak szempontjából minden jelentős területre.
A vezérigazgatókból álló vezető bizottság a szervezet munkájának irányítása során egyebek mellett előkészíti a közgyűléseket, javaslatot tesz a működés irányelvekre és a tevékenység stratégiájára, koordinációs szerepet játszik az európai nemzetközi szervezetek között - írta közleményében a MÁV Zrt.
MTI