2013. 09. 11.

Jönnek a PESÁ-k

Még az első prototípusok sem készültek el, máris lehívta az első sorozatot a DB AG a sokak meglepetésére a 2012-es InnoTrans idején megszületett keretszerződésből. A lengyel PESA 36 LINK-et szállíthat a DB AG-nak.





A 2012-es InnoTrans idején jelent meg a hír, miszerint a DB AG és a lengyel PESA 470 motorvonat beszerzésére vonatkozó keretszerződést írt alá. A tavasszal a DB Regio már lehívott két prototípust, ezeknek 2015 októberéig be kell szerezniük a Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA valamennyi, az üzemeltetéshez és az utasszállításhoz szükséges engedélyét a DB AG rendelése szerint.
Ezek a szerelvények még csak el sem készültek – talán a 2014-es InnoTranson találkozhatunk már velük? –, de a német vasút máris lehívta az első sorozatot. Történt ugyanis, hogy 2015-től a DB Regio szolgáltathat Dortmund és Dorsten között a mostani NordWestBahn helyett. Az NWB dízel-Talentjeit és Alstom Coradia LINT motorvonatait válthatják majd ezek a lengyel járművek.
Emellett a jelenleg is a DB Regio kezében lévő „Sauerland Netz”-en is forgalomba állnak majd az új közszolgáltatási szerződés életbe lépésétől, 2016-tól a lengyel járművek. Nevesül a Hagen–Kassel-Wilhelmshöhe, az Unna–Neuenrade, a Dortmund–Bestwig–Winterberg/Brilon Stadt és a Lüdenscheid–Iserlohn vonalon koptatják majd a síneket a szerelvények. Ez utóbbi „csomag” összesen évi 5,6 millió vonatkilométernyi teljesítményt jelent évente.
A DB AG mindkét tenderre a PESA LINK motorvonatot ajánlotta. A 36 szerelvényből húsz kétrészes lesz majd, 43,73 méter hosszúságú vonatokként. A maradék tizenhat vonat háromrészes lesz, hosszuk 57,13 méter lesz az ütközők között. A 760 milliméteres belépőmagassággal az akadálymentesítés követelményeit is teljesítik a járművek, engedélyezett legnagyobb sebességük pedig 140 km/h lesz.
A PESA Németországban a DB AG-val a legnagyobb, de nem az első sikerét aratta: 2014 második felében a Netinera- (korábban Arriva-) csoporthoz tartozó Regentalbahn tizenkét LINK-et állít forgalomba.

Halász Péter