Újabb járművekkel bűvöl a düsseldorfi Rheinbahn autóbusz-flottája. Ezúttal a holland VDL járművei álltak csatasorba a Ruhr-vidéken. A Citeákból hatvan darabot rendelt a társaság.
Három éve gyűjti a tapasztalatokat a Rheinbahn a holland VDL két próbakocsijával, a Citea típus elődjének számító Ambassadorokkal. A kedvező eredmények nyomán úgy döntöttek, hogy rendelnek hatvan kocsit a cégtől. A számok magukért beszélnek: az átlagos fogyasztásuk a hagyományos buszok 42 literjével szemben 32 liter gázolaj száz kilométerre vetítve, köszönhetően a könnyűszerkezetű kialakításnak.
A kísérleti kocsik 8,9 tonnát nyomnak (a hagyományos buszok jellemzően 12 tonnásak), ennek is köszönhető az üzemanyag-megtakarítás. A kocsik vázszerkezete különleges kialakítású, a kocsik kereke is kisebb a szokásos 22,5 coll helyett 19,5 coll lett, ami szintén jelent némi súlycsökkentsét.
A hatvan buszt összesen tizenhárom millió euróért (hozávetőleg 3,9 milliárd forintért) vásárolja meg a Rheinbahn.
Az új buszok a Rheinbahn teljes hálózatán forgalomba állnak és régi Neoplan és MAN buszokat váltanak le
(fotók: Rheinbahn)
(fotók: Rheinbahn)
A kocsik az EEV normáknak megfelelő károsanyag-kibocsátással rendelkeznek. A járművek motorja a szokottnál kisebb teljesítményt képes leadni: a 165 kW, illetve 225 lóerős motorok hengerűrtartalma 6,7 liter. A járművek részben alacsonypadlós kialakításúak: a két ajtó között akadálymentesek, a kettes ajtó mögött pedig emelt padlószinttel rendelkeznek a buszok.
Az új kocsik a Rheinbahn teljes hálózatán megjelennek majd, ahol a korábbi Neoplan midibuszokat váltják majd, de felszabadítanak majd több régi MAN NL223-as és NL263-as szóló kocsit is.
A főleg a Benelux-államokban sikeres VDL-nek ez az eddigi legnagyobb német rendelése, holott korábban már megmutatták a bemutatókocsit több országban is – így például Bécsben is, ahol a RegionalBahn is kipróbálta a járművet.
Halász Péter