Idén szeptember 7-én tartják a bécsi villamosünnepet. A 29. alkalommal megrendezendő program helyszíne ezúttal a favoriteni kocsiszín lesz. Az idei villamosünnepet pedig a Wiener Linien egy igazi villamossal is reklámozza!
Huszonkilencedik alkalommal várják a közlekedés iránt érdeklődőket a bécsi Tramwaytagra. A helyszín ezúttal a favoriteni kocsiszín lesz, amely idén ünnepli 140. születésnapját. A Wiener Linien beharangozó közleményében megemlíti: a korábbi lóvasúti telepet 1899-ben vették birtokba a villamos meghajtású járművek. A helyszínválasztással szeretné a Wiener Linien kifejezésre juttatni a bécsi villamosközlekedés komoly hagyományait.
A Tramwaytagot népszerűsítő ULF fordul be a régi Südbahnhof előtti csomópontban a régi hurokvégállomás felé
Az idei programok a korábbiakhoz hasonlóak lesznek. 9:30-kor a Wiener Linien zenekara nyitja majd a napot, 10:00-kor pedig Eduard Winter, a Wiener Linien ügyvezető igazgatója és Renate Brauner alpolgármester, valamint Hermine Mospointner kerületi polgármester beszédével indul a program hivatalos része. A színpadon zenekarok váltják majd egymást és természetesen a megszokott kirakodóvásárral is várják az érdeklődőket.
A minden évben népszerű nosztalgiamenetekből idén kettő is lesz. A „kocsiszíni kör” információink szerint Favoritenből az O villamos vonalán halad majd, a régi Südbahnhof-hurokban (ma Schweizergartenschleife néven emlegetik) megfordulva a D vonalán elmennek a vonatok a Schwarzenbergplatzra, majd onnan a 62-es villamos vonalán a Matzleinsdorfer Platz érintésével, majd a 6-os vonalán továbbhaladva ér vissza a járat a kocsiszínbe.
Villamosok a villamoson – idén először reklámvillamos hirdeti a Tramwaytag programjait
A másik vonal az igazi „ráhordójárat” lesz: a tervek szerint a kocsiszín és az U1-es metró végállomásánál, a Reumannplatz közelében, a Buchengasséban lévő hurokvágány között jár majd a tervek szerint a 2051-es pályaszámú G2-es motor- és a 3210-es pályaszámú k1-es sorozatú pótkocsi.
Budapestről érkezve a programok helyszíne viszonylag egyszerűen megközelíthető: a Railjetekről (és a soproni vonatokról) Meidlingben leszállva a 7A jelzésű busszal az Arthaberplatzig, majd onnan az O jelzésű villamossal a Laxenburger Straße/Gudrunstraße megállóig utazva érhetjük el a kocsiszínt. A 7A buszt kiválhatjuk úgy is, hogy a WLB vonataival vagy a 62-es villamossal elmegyünk a Matzleinsdorfer Platzig és onnan a 6-ossal a Quellenplatzig utazunk, majd az O-ra átszállva érjük el a kocsiszínt. A Hauptbahnhof felől a legegyszerűbb megközelíteni a „tett helyét”: az O jelzésű villamosra kell felszállni a Raxstraße felé.
Budapestről érkezve a programok helyszíne viszonylag egyszerűen megközelíthető: a Railjetekről (és a soproni vonatokról) Meidlingben leszállva a 7A jelzésű busszal az Arthaberplatzig, majd onnan az O jelzésű villamossal a Laxenburger Straße/Gudrunstraße megállóig utazva érhetjük el a kocsiszínt. A 7A buszt kiválhatjuk úgy is, hogy a WLB vonataival vagy a 62-es villamossal elmegyünk a Matzleinsdorfer Platzig és onnan a 6-ossal a Quellenplatzig utazunk, majd az O-ra átszállva érjük el a kocsiszínt. A Hauptbahnhof felől a legegyszerűbb megközelíteni a „tett helyét”: az O jelzésű villamosra kell felszállni a Raxstraße felé.
A rendezvény helyszín idén a favoriteni kocsiszín lesz
Természetesen idén is lehet díjmentesen utazni a városban: a Tramwaytag napján érvénes speciális jegyekkel a 100-as zóna területén a Wiener Linien, a Badner Bahn és a VOR-ban részes valamennyi közlekedési társaság járatán. A jegyek szeptember elejétől lesznek elérhetők a Wiener Linien pénztáraiban és információs pontjaiban szerezhetők be. A jegyeket érvényesíteni kell, ellenkező esetben nem érvényesek.
A Wiener Linien idén először reklámvillamossal is népszerűsíti a rendezvényt. A 7-es pályaszámú, A sorozatú ULF oldalán három hatalmas villamos hirdeti a letűnt korok bécsi járműveit: az első szekción a D sorozatú, 244-es pályaszámú kocsi látható, amely 1900-ban épült. Középen a T1-es sorozatú, 401-es pályaszámú kocsi, míg a villamos végén az 1504-es pályaszámú, s2 sorozatú pótkocsi képe látható. Ez utóbbit 1871-ben építették, mint 340-es pályaszámú lóvasúti kocsit és a századforduló után alakították át a villamosüzem számára pótkocsinak.
(fotók: Johannes Zinner / Wiener Linien)
Halász Péter