Nem ad ki naponta sajtóközleményt a Wiener Linien az alagútban történtekről, viszont ettől függetlenül a sajtófotókból jól látható: komoly tempóban halad az U1-es metró déli hosszabbításának építése.
Jól halad az U1-es metró építése Bécsben, Favoriten kerületben. A vonal egy része kéreg alatt vezet majd, hagyományos módszerekkel építik, míg a pálya egy részét pedig mélyben vezetik és alagútfúró pajzzsal épül. Az új metrószakasz 2017-re készül majd el a tervek szerint. Jövőre már megszűnik a 67-es villamos a metró építése miatt, 2014 és 2017 között a villamost pótló autóbusz-viszonylatot szervez a Wiener Linien.
A Troststraße környéke 2013. február 18-án
(fotó: Thomas Jantzen / Wiener Linien)
(fotó: Thomas Jantzen / Wiener Linien)
A helyszín ugyanaz, de néhány hónappal később. A felvétel 2013. július 23-án készült
Az alagutat a felszínről, nyitott módszerrel építik
A leendő metróállomás födémszerkezete már készen van, a vágányok környékén még folyik az építkezés
A villamosforgalmat jövő tavaszig tartják fenn, akkor megszűnik a 67-es villamos forgalma a Reumannplatz és Oberlaa között, addig szlalomozik a villamos a Favoritenstraßén az építkezés mellett
(fotók: Manfred Helmer / Wiener Linien)
(fotók: Manfred Helmer / Wiener Linien)
Halász Péter