A nyáron nagy munkába fogtak a berlin melletti Schöneiche-Rüdersdorfer Straßenbahn, az SRS vonalán. A méteres nyomtávolságú pályán közlekedő villamos vonalán a rüdersdorfi városi szakaszon újultak meg a sínek, ezzel befejeződött a 2006 óta tartó pályafelújítási program.
Az SRS Rüdersdorf belterületén átvezető szakaszának utolsó, eddig fel nem újított szakasza újul meg ezen a nyáron. A munkákat június elején kezdték. Bár csak egy fél kilométeres szakaszról van szó, a felhajtás nagy: teljes egészében új pályát építettek a villamosok számára.
Fél kilométeres hosszban újult meg a schöneichei villamos pályája a rüdersdorfi településközpontban
Az 500 méternyi pálya mellett 300 méternyi felsővezeték újult meg a mintegy 700 ezer euróba kerülő munkák során. Az idei az utolsó nagy fázisa villamospálya 2006 óta tartó felújításának. A felújítás eredményeként az új pályán csendesebben, kevesebb rezgést indukálva közlekedhetnek majd a historikus környezetben a villamosok. Az új pálya a közúttól független lesz, füvesített magasvágányt építettek a villamosok számára.
Az új pálya a közúttól független lesz. A magasvágány füves burkolatot és korszerű, zajcsökkentő burkolatokat kapott. A képen a félkész pálya látható a vasbeton alépítménnyel
A Marktplatz kitérő is megújult
A villamos többi szakasza már korábban megújult, a 2006 óta tartó pályafelújítási program utolsó nagy projektje volt az idei munkavégzés
A munkákat berlini és brandenburgi szakcégek végezték, a szükséges pénzösszeg háromnegyedét a brandenburgi tartományi kormány forrásaiból biztosították.
Munkában a felsővezeték-szerelő kétéltű Mercedes-teherautó
A munkákat helyi, berlini és brandenburgi szakemberek végezték
A régi, műemléki védettséget élvező kocsiszín épülete sajnos „kimarad a szórásból”, nem újult meg a nyáron
Az idei munka június 17-én kezdődött, ekkor a környező utcákat tették alkalmassá a nagyobb forgalomra. A villamosok forgalmát június 24-étől korlátozták. Ekkortól a szerelvények csak a Friedrichshagen S-Bahn-megálló és Rüdersdorf, Marktplatz között járnak. A villamosok azonban nem mennek el a régi kocsiszín melletti kitérőig, hanem előtte egy ideiglenes megállóban fordulnak vissza. Innen Alt-Rüdersdorfig pótlóbuszok járnak, a járaton részben alacsonypadlós kisbuszok járnak.
A heidelbergi DÜWAG-villamos megszokott látvány a Berlin melletti villamosüzemben. A képen a berlini, friedrichshageni végállomáson pihen a 47-es pályaszámú kocsi
A villamosok Rüdersdorf, Marktplatzig jártak a vágányzár idején. A kocsik azonban nem mentek be a már látott, felújítás alatt álló kitérőbe, az út szélén jelölték ki az ideiglenes végállomást. Nem sokat foglalkoztak a peron kialakításával, de nem is reklamált ezért senki. Bezzeg, ha Budapesten lennénk!
A villamosokat Rüdersdorf, Marktplatz és Alt-Rüdersdorf közöt kisbuszok pótolták
A 46-os pályaszámú kocsi érkezik Friedrichshagen felől az ideiglenes végállomásra
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A munkavégzés idején a vonalon nem közlekedtek az alacsonypadlós villamosok, hiszen a KTNF6-osok egyirányúak, a vonal ideiglenes végállomásán nincs lehetőség ezeket a kocsikat megfordítani, így csak a Heidelbergből származó DÜWAG GT6-osok közlekedtek a vonalon.
A munkák végeztével a pályát július 27-én adták vissza a forgalomnak – a tervezettnél egy héttel korábban. Ekkortól a teljes útvonalon, a megszokott menetrend szerint járnak a villamosok. Az új pályának köszönhetően új menetrendet is bevezethetnek, erre az augusztus 5-én kezdődő tanévvel együtt kerül sor. Ennek keretében a villamosok hétköznap esténként 40 helyett 30 percenként járnak majd.
Halász Péter