Közel hét és fél óra késéssel ért Bécsbe a Bukarestből érkező Dacia nemzetközi gyorsvonat. A késés oka egy felsővezeték-szakadás még a román határállomáson, Kürtösön.
Hajnalban igazi csoda történt: Lőkösházáról pontosan indult Budapestre a Dacia nemzetközi gyorsvonat. Pontosabban a pótlására indított belföldi mentesítő szerelvény, mert bizony a „Dákó” Kürtösön ragadt egy felsővezeték-szakadás miatt. A vonat végül +433 perc késéssel érkezett a bécsi Westbahnhofra, kétségtelenül éppen nem javított az osztrák és a magyar vasút késési statisztikáin. De tegyük hozzá, nem csak a Daciával volt baj ezen a napon: Németországból sem sikerült egy ICE-szerelvénynek eljutnia Bécsbe, így egy tartalékvonat pótolja a nagysebességű járatot.
Az ICE 23-as szerelvénye helyett egy hosszú és Bécsben régen látott szerelvény jutott el az osztrák fővárosba: ritkán jár erre „rendes” német vonat
A szerelvény mögött az azt továbbító 101 116-os tartott a tároló felé. A 101-esek már pár éve ritka vendégek a Westbahnhon és a Westbahnhofon: amióta az IC-k és az EC-k helyett Railjetek és ICE-k járnak München felé, az utolsó mozdonyos vonatuk a hamburgi Hans Albers EN maradt – amíg 2010-ben át nem vette ennek trakcionálását az ÖBB
A 101-es szabad vágányútra vár – ugyanis 15:28-kor befutott Bukarest felől a Dacia nemzetközi gyorsvonat!
A Bukarest felől továbbutazni vágyók biztosan eltölthetnek egy felhőtlen napot a császárvárosban. A késett vonatot Budapestről a MÁV-TRAKCIÓ 470 006-osa hozta
A hálókocsi utasai viszont kellemesen sokat pihenhettek. Vajon valóban felhőtlen volt ez a pihenés?
Impozáns késéssel futott be a Westbahnhofra a Dacia
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Halász Péter