Tovább bővült a Microsoft Train Simulator zászlóshajója, az Alföld pályahálózat. Ezúttal Miskolc a cél.
Rőfi Ákos immáron nyolc éve építi az Alföld vonalhálózatot, amely mára a Microsoft Train Simulator legnagyobb kiterjedésű pályájává nőtte ki magát: Záhonytól Kelebiáig vezethetünk a pályán. A pálya hazánk mellett a nemzetközi porondon is hatalmas ismertségnek örvend, különösen annak fényében, hogy egy ember építi, és mindezt ingyenesen elérhetővé teszi.
Az 1590 kilométer hosszú vonalhálózat ezúttal Miskolc felé bővült. A Nyíregyházáról kiágazó 80c vonal összesen 90 kilométer hosszú, az alföldi síkság után ezúttal Tokaj felé vehetjük az irányt. Az Alföld 6.4-hez hét új küldetést is kapunk, melyekkel megismerhetjük az új vonalat. A Miskolc és Mezőzombor között kétvágányú, majd Nyíregyházáig egyvágányú vasútvonal végig villamosított, a pályasebesség 120 km/h. A kör InterCity vonatok erre haladnak Nyíregyháza és Miskolc között, így a Nyugati pályaudvarról elindulva igen komoly, 358 kilométer hosszú küldetést is teljesíthetünk, egyetlen pályán.
Rutinos játékosok emlékezhetnek, hogy a 100-as vonal korábban csak Szolnokig volt bejárható. Egy későbbi módosításban először Debrecenig, majd Nyíregyházáig jutottunk el. A záhonyi határállomás elérése után ezúttal a szabolcsi megyeszékhelyről vonatozhatunk tovább – jöhetnek a nosztalgikus régi gyorsok az MSTS-hez!
A vonalat 1859 május 24-én adták át a Tiszavidéki Vasút Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc vasútvonal részeként. Innen kapta a Tiszai pályaudvar is a nevét. A vonal villamosítását 1967-ben fejezték be, 1972 óta központi forgalomirányítás van a szakaszon. A pályát 1979 és 1982 között építették át 54 kg/fm-es vágányokra, azóta 120 km/h-val járható a szakasz, de a vonal állapota egyre romlik. Folyamatos tervek vannak az átépítésre, részbeni második vágány építését tervezik, valamint a pályasebesség is 160 km/h-ra lesz egyszer talán növelve.
Nyíregyházát egy deltán keresztül hagyjuk el, Miskolc felől közvetlenül Záhony felé is haladhatunk
Az Alföld új változatában azonban nem csak a 80c vonalat kaptuk meg. Ákos aktualizálta a sebességkorlátozásokat, cserélte a vágánytextúrát Szajol és Püspökladány, valamint Gyoma és Mezőzombor között. Utóbbira azért volt szükség, mert a való életben is zajlik itt a pályafelújítás, így ezt az Alföldben is láthatjuk. Ezek mellett temérdek valós objektum került a pályába, amelyekről bővebben a pálya leírásában olvashatnak.
A tokaji borvidéket senkinek nem kell bemutatni, hazánk egyik legszebb vonalszakaszát Ákos is remekül prezentálta
Ahogy bennünk, úgy olvasóinkban bizonyosan felmerül a hogyan tovább kérdése. Erre Ákos egyelőre nem adott egyértelmű választ. Természetesen adná magát a Budapest–Miskolc vonal, de ezt a Budapest–Győr pályából megismert „Színkeverő” már készíti, és a már közölt képek alapján igen kiváló pálya lesz. Addig is köszönjük Ákos fáradtságos munkáját, jó szórakozást kívánunk a virtuális mozdonyvezetők az Alföld új vonalához.
Az Alföld új változatát a pálya hivatalos honlapjáról tölthetik le, ahol egy gyorsjavítás is elérhető.
A tokaji Tisza-hidat az első és a második világháborúban is bombatámadás érte, felújítása idején évekig szünetelt a forgalom. A híd, illetve a hozzátartozó ártéri hidak nagyban befolyásolják a vonal áteresztőképességét. A második vágány teljes kiépítése miatt új hidakat kellene építeni, ez azonban nem várható
Szerencs nagy forgalmú elágazó állomás, innen indul a sátoraljaújhelyi, és a hidasnémeti vonal is. A sátoraljaújhelyi bővítést többen is említették Ákosnak, talán egy lehetséges folytatása helyszíne lehet az állomás
Várakozó Ikarus 260-as, szobormozdony, Ákos ezúttal is ügyelt a részletekre
Átépített vágányok a 100-as vonalon
Óvári Péter