2013. 08. 15.

A legvidámabb barakk vasútja

Az utóbbi napok-hetek során számtalan alkalommal találkozhattunk az 1970-es, 1980-as évekből származó, magyarországi fotókkal. Mostani ajánlónk azonban ezekhez képest is igazi csemege: a vasfüggönyön bőven túl, a keleti végeken is kalandozott a német fotós.




Igazi kincsek kerültek elő nemrégiben a német Dehrscheibe Online közlekedéstörténeti fórumcsoportjában. Az utolsó gőzösös ingavonatok, 375-ösök, 424-esek húzzák a már kék Bh(v)-kocsikat, de akad „börtönrácsos” Szili is a felvételek között. Ízelítőnek és kedvcsinálónak mutatunk párat a kincsek közül.

A 375,634-es szalad a zempléni dombok között vonatával

A 424,027-es Sátoraljaújhelyre tartó személyvonata élén Szerencsen pihent meg

„Börtönrácsos” V43-as a Keletiben, a külső vágányok egyikén. A gép ma is létezik: 432 262-es számon, Papagájként tengeti életét

A 424,345-ös Vámosgyörkben készülődik a Gyöngyösig tartó rövid utazásra

Így festett a Baross tér 1982-ben. Rendezett park várta az erre járókat. Az 1990-es évektől egyre inkább elvadult a környezet, a hajléktalanokkal díszített térséget nem, de a rendezett teret visszasírjuk...

A régi Keleti. A mai 6-7. vágány helyére befért a csarnokba három vágány is. Érdemes megnézni a fényjelző jelzőlapját és az árbóc alján a lassújel elejét jelző táblát. Ma már ez utóbbi nem létezik, ilyen jelzőlapot is csak elvétve találhatunk

Az M40 217-es pályaszámú Púpos Celldömölkön

A sorozat Magyarországgal foglalkozó részei ide kattintva érhetők el:
A sorozat természetesen folytatódik, így érdemes a DSO HiFo topiklistáját figyelni a további remek felvételekért. Mindazonáltal a többi, korábbi „epizódok” is igazi csemegéket tartogatnak Nyugat-Európából, így az előző részekre mutató linkeket mindig érdemes megnyitni.

Egy kis kedvcsináló Ausztriából: az 1044.70-es hosszú, Schlierenwagenekből álló szerelvényével kapaszkodik fel a Semmering-hágóra Wolfsbergkogel megállóhelynél
(fotók: Helmut (ICE), forrás: DSO)

Halász Péter