Hivatalosan is elkezdődött a bécsi U1-es metró oberlaai hosszabbításának építése. Az előkészítő munkák már hónapok óta tartottak ugyan, de az alagút építése csak most kezdődött el.
Hivatalosan június 28-án kezdődött az U1-es metró építése az új Alaudagasse állomásnál. Az öt állomást magába foglaló, 4,6 km hosszú szakasz megépítése kereken százmillió euróba kerül majd a tervek szerint. Az új szakaszt az utasok 2017-ben vezetik majd birtokba, és komoly előrelépést jelent majd a Per-Albin-Hansson Siedlung névre hallgató lakótelep lakói számára. A metrószerelvények az Alaudagasse és Oberlaa között a felszínen, a maradék szakaszon pedig a föld alatt járnak majd. Az új pálya megépítése mellett előkészítik a majdani rothneusiedli ág kiágazását is.
A metróépítés egyetlen jele jelenleg a munkaterület, ahol az alagútépítés megközelíthető
Valahol itt egyszer metrómegálló lesz majd
A befejezés időpontja a tábla szerint 2017. Tartani fogják
A 67-es villamos ezen a szakaszon várhatóan 2014 tavaszán megszűnik – buszok járnak majd helyette, majd 2017-től jön a metró
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Az U1-es metró építése miatt jövőre megszűnik majd a 67-es villamos oberlaai ága. A villamosok helyett új buszvonalakat szervez a Wiener Linien, amelyek üzemeltetőit már most keresik – a buszjáratok 2014 márciusában indulnak.
Halász Péter