2013. 07. 06.

Bécsi Vectron

Itthon még csodájára járnak a vasútbarátok, de bizony lassan szokhatjuk a Vectronokat. Ha nem is adtak el annyit a Siemens gépeiből, mint a konkurens Bombardier csodamasináiból, lassan csak szaporodik a Taurus-utód. Ezúttal Bécsben találkozhattjunk a Railpool egyik gépével.



Még újdonságnak számít, de tulajdonképpen megszokott vendég a Railpool valamelyik Vectron-mozdonya az osztrák hálózaton. A járművek lízingelésével, bérbeadásával foglalkozó társaság 193 805-ös pályaszámú gépe fordult meg ezúttal a császárvárosban. A mozdony fővizsgajele REV MMAL 24. 04. 13., bár ez nem jelent semmit, hiszen a vadonatújnak látszó gép akár egy ideig üdülhetett is a Siemens „raktárában”. A 91 80 6 193 805-9 D-Rpool pályaszámot viselő gép a 21776-os gyári számot viseli és 2012-ben készült a Siemens München-Allachban lévő gyárában. A mozdony július óta a Wiener Lokalbahnen Cargo GmbH-nál dolgozik kölcsönbérletben.

A fiatal gép valószínűleg első hétvégi pihenőjét tölti Bécsben a WLB kötelékében

A fékfeliratok...

...és a zagyva számsorok iránt érdeklődők számára részletfotókkal is szolgálunk (fotók: Magyarics Zoltán)

Mint arról már korábban írtunk: a Railpool még a 2010-es premier alkalmából rendelt hat darab 200 km/h-ra alkalmas, 6400 kW teljesítményű mozdonyt, az első 2012 őszén készült el. A gépek németországi és ausztriai forgalomra alkalmasak és a 15 kV 16,7 Hz-es váltóáramú üzem mellett 25 kV 50 Hz-es váltóáramról is üzemelhetnek.

Halász Péter, Magyarics Zoltán