2013. 06. 12.

Stuttgartban megújulnak a 423-asok

A 420-as motorvonatok távozása után és a 430-asok forgalomba állításával „rangidőssé” lett sorozat tagjait felújítja a stuttgarti S-Bahn üzemeltetője, a DB Regio. A társaság az újonnan beszerzett motorvonatokhoz hasonló belső tereket alakít majd ki a vonatokon.




A DB AG 1998 és 2007 között szerezte be a 423-as sorozatú motorvonatokat a müncheni, a Ruhr-vidéki, a frankfurti és a stuttgarti S-Bahn-hálózatra. A motorvonatok régebbi darabjai így lassan tizenöt esztendeje szolgálnak. Így igencsak időszerűvé vált a járművek belső terének felfrissítése, a kocsik felújítása.
A stuttgarti „csomag” keretében megújul majd az utastájékoztató rendszer, a fedélzeti számítógépek visszajelző rendszere. Emellett javítják a kocsik „mozgáskorlátozott-barát” mivoltát.

A stuttgarti 423-asok a következő évek során kívül-belül megújulhatnak, mint a flotta immáron „rangidős” darabjai
(fotók: Magyarics Zoltán)

A plochingeni műhelyben a Bombardier és a DB AG munkatársai már dolgoznak az első, prototípusnak szánt vonaton. A további 59 szerelvényt a DB Regio saját maga alakítja majd át. A programra mintegy 30 millió eurót fordít a vasút, az összeg nagy része – a helyi beszállítóknak köszönhetően – a térségben marad.
A már említett átalakítások mellett az ajtók környékének jelzése megváltozik, narancsszínt kapnak a veszélyes területeket. Az ajtók környékének világítását LED-es fényforrásokkal biztosítják és a gyengénlátók sázmára taktilis jeleket helyeznek el, illetve akusztikus jelzéssel vezetik őket az ajtókhoz – mint a Railjetek esetében. Az utastérben is LED-es világítást kapnak a járművek, megújul a fényezésük és várhatóan 2019-től sor kerül valamennyi ülés huzatának teljes cseréjére.
A plochingeni műhelynek nem ez az első felújítási projektje: a „420plus” fantázianevű projekttel a 420-as motorvonatokat szerették volna további mintegy egy évtizedig üzemben tartani. A projekt keretében megújult az utastér, a vonatok klímaberendezést és korszerű világítást, utastájékoztató rendszert kaptak. A két prototípus szerelvény után azonban a projektet leállították, mert inkább az új 430-as sorozatú járművek beszerzése lett a fontosabb.

Halász Péter