Aláírta a Siemensszel a szállítási szerződést a Transport for London. A brit főváros közlekedésszervező cége 1,8 milliárd euróért vesz új vonatokat a Thameslink-vonalakra.
A londoni S-Bahn-ként is aposztrofálható Thameslink járatokra a Siemens szállíthat összesen 1140 új járművet a Siemens Desiro City családból. A tervek szerint a vonatok 2016-tól állítják forgalomba és a jelenlegi 319-es és 377-es sorozatú motorvonatokat váltják majd le, amelyeket új vonalakon állítanak majd forgalomba. A Siemens vonatai 750 V-os egyenáramról (harmadik sínről) és 25 kV 50 Hz-es árammal táplált felsővezetékről is üzemelhetnek majd.
A tender a Siemens eddigi legnagyobb szigetországi sikere. A tenderről már írtunk 2012-ben, akkor az InnoTranson került szóba a TfL pályázata. Az akkori hírek szerint első üzemeltető várhatóan a Thameslink-járatokat közlekedtető First Capital Connect lesz, melyhez a járműveket biztosító konzorcium 1,4 milliárd euro értékben vesz szerelvényeket a „Thameslink rolling stock programme” keretében (Angliában az üzemeltetők csak lízingelik a vonatokat).
A Siemens illetékesei fontosnak tartották kiemelni, hogy a 30 éves karbantartásról szóló szerződés 1,6 milliárd euro értékű üzlet lehet (a tervek szerint még idén aláírják a szerződést). Ez is jól példázza a hangsúlyok eltolódását a beszerzési költségektől a teljes, élettartamra vonatkoztatott költségek felé, és a járműgyártók is komplex üzleti modellben szeretnek gondolkodni, mely a karbantartást is magában foglalja – mint látjuk, a Desiro City-k esetében az értéket nézve utóbbi a nagyobb üzlet. Az eredeti Desiro UK koncepcióhoz képest a Desiro City esetében fontos eltérés, hogy a megrendelő nem kért homlokátjárót, így a „sarokba szorított” helyzetből középre kerülhet a vezetőasztal. Az angol űrszelvény méretéhez képest meglepően szellős belső teret sikerült kialakítani, és a korábbi Desiro UK-hez képest szélesebbek lesznek az átjárók is.
A Desiro City makettje a Siemens standján, a 2012-es InnoTranson
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
A Siemens illetékesei fontosnak tartották kiemelni, hogy a 30 éves karbantartásról szóló szerződés 1,6 milliárd euro értékű üzlet lehet (a tervek szerint még idén aláírják a szerződést). Ez is jól példázza a hangsúlyok eltolódását a beszerzési költségektől a teljes, élettartamra vonatkoztatott költségek felé, és a járműgyártók is komplex üzleti modellben szeretnek gondolkodni, mely a karbantartást is magában foglalja – mint látjuk, a Desiro City-k esetében az értéket nézve utóbbi a nagyobb üzlet. Az eredeti Desiro UK koncepcióhoz képest a Desiro City esetében fontos eltérés, hogy a megrendelő nem kért homlokátjárót, így a „sarokba szorított” helyzetből középre kerülhet a vezetőasztal. Az angol űrszelvény méretéhez képest meglepően szellős belső teret sikerült kialakítani, és a korábbi Desiro UK-hez képest szélesebbek lesznek az átjárók is.
RegionalBahn információk