A címben szereplő kifejezést sokszor szoktuk használni, ha a DB AG-ról van szó. Mert valóban: a Mehdorn-éra után sok-sok gonddal küzd a német államvasút és ezek valahogy csak nem akarnak elfogyni. Mindezek ellenére Európa egyik legsikeresebb logisztikai konszernjéről van szó, akik most új imázsfilmen adják el magukat.
Az imázsfilmek egyik fő ismérve, hogy a szépet és a jót próbálják minél hatásosabban a néző felé eladni. Számok vannak bőséggel, ezek azonban imponáló adatok: ennyi tonna, annyi utas, amannyi bevétel. Szép tájak, mosolygó alkalmazottak csábítják a partnereket, ügyfeleket. Mondjuk a MÁV-csoport hasonló filmjén alighanem jót derülnénk, azonban a DB AG filmje minden „marketingduma” ellenére is megér egy misét. Profin összerakott videó, amely négy és fél percben mondja el nekünk: mi is az a DB AG. Hát nézzük!
Németül nem, de angolul beszélő olvasóink kattintsanak ide a film angol nyelvű változatáért!
Nos, Önök, kedves olvasók, most már képet kaptak a DB AG-ról? Tudják, mekkora „játékosról” van szó? Ha igen, akkor a film elérte célját.
Halász Péter