Újabb vevő akadt a Siemens új mozdonycsaládjának példányaira. Ezúttal az MRCE jelentette be: 15 darab Vectront vásárol a gyártótól és a tervek szerint akár Magyarországon is megjelenhetnek majd a gépek.
Ha egy üzlet beindul... – mondhatnánk a Siemens Vectron eladásai kapcsán. A Railpool és a DB Schenker Rail után egy újabb nagyobb vevő jelentkezett a típusért: az MRCE. A korábbi Siemens Dispolokot megvásárló, mozdonybérlettel és lízingeléssel foglalkozó Mitsui Rail Capital Europe ugyanis tizenöt, két áramnemű Vectront rendelt a Siemenstől. A tervek szerint a mozdonyokat a Németország, Ausztria és Magyarország közötti forgalomban alkalmazná az MRCE.
(fotó: Siemens)
A mozdonyok a München-Allachban lévő, korábbi Krauss-Maffei gyárban épülnek majd. A 160 km/h végsebességű, 6400 kW teljesítményű gépeket a PZB mellett így a magyar vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátják, de megkapják az ETCS fedélzeti berendezéseket is. További vonatbefolyásoló rendszerek igény szerinti telepítésére is lehetőség lesz, ezeket előkészíti a gyártó. Emellett pedig arra is lehetőség lesz, hogy további áramrendszerekhez (azaz egyenáramú hálózatokhoz) szükséges berendezéseket is beszereljenek egy későbbi időpontban.
Az MRCE mozdonyai lesznek az elsők, amelyek kifejezetten közép-európai üzemhez készülnek, illetve az első, magyarországi forgalomra is alkalmas Vectronokat tisztelhetjük bennük.
Az első, 193 850-es pályaszámot viselő, MRCE-fényezésű mozdonyt a müncheni Transport&Logistic kiállításon mutatja be a Siemens a szakmai közönségnek.
Halász Péter