Kék színűek lesznek a MÁV-START új FLIRT-motorvonatai. A 42 vonat szürkésfehér alapon kék színekkel viszi tovább a MÁV-csoport hagyományait. A korábban a RegionalBahn által bemutatott színtervek közül a sárga ajtós változat nyert.
A MÁV-START munkatársait szavaztatta meg az új színterv változatairól. A 42 MÁV-START-os FLIRT színtervére két variáns is készült, ebből a sárga ajtókkal tervezett változat nyerte el a dolgozók szavazatainak többségét. A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságának tájékoztatása szerint 1243 szavazat érkezett, amelynek többsége a végleges változatot támogatta. Persze, voltak civil elképzelések is a vonatok színterve és belső kialakítása kapcsán – ezek azonban túl későn láttak napvilágot és jobbára olyan kérdéseket feszegettek, amelyeket a szerződés javarészt már leszabályozott.
E két változat közül választhattak a vasutasok. Az alsó lett a nyerő
Felmerül a kérdés, hogy miért tért el a MÁV-csoport a korábban vásárolt hatvan motorvonat színtervétől? Megtudtuk: a már korábban forgalomba állított FLIRT-motorvonatok színezése piros, amely a közeljövőben vélhetően nem fog változni gazdaságossági okok miatt. A motorvonatokat harminc évig biztosan üzemelteti majd a vasúttársaság, és az élettartamuk felénél, tehát 15 év elteltével esedékes nagyjavításnál kerül sor azok újrafényezésére.
Ennek keretében elképzelhető más színterv alkalmazása – közölték a sajtókapcsolatokért felelős munkatársak. Azt is megtudtjuk, hogy a korábbi 30+30, azaz összesen hatvan motorvonat színében igazodott a piros Desiro motorvonatokéhoz.
A Desirók 2003-ban jelentek meg a magyar vasúthálózaton, és a következő években az utasok a piros színű modern vonatokat azonosították a megújulással, a korszerűsítéssel – tudatta a MÁV. Ezek fényében a FLIRT-motorvonatok beszerzésekor marketing szempontból is hasznos volt, hogy a flotta legújabb tagjai is színükben megegyezzenek a korábban beszerzett Desiro vonatokéval. 2003, illetve 2007 óta az utasok többsége megszerette, és megszokta az új típusú motorvonatokat. A flotta mostani bővítésénél a legtöbb utas már találkozott az utazásai során, vagy a híradásokban látta a FLIRT-motorvonatokat. A 42 darab új beszerzés külső megjelenésében szinte megegyezik majd a már korábban megismert FLIRT- motorvonatokéval, kivéve, hogy a színvilága kék és sárga lesz. Az új szín igazodik a járműparkhoz, amelyben többségében kék színű kocsik találhatók, illetve a vasúttársaság arculatának színvilágához, amely a kék és sárga szín.
Ennek keretében elképzelhető más színterv alkalmazása – közölték a sajtókapcsolatokért felelős munkatársak. Azt is megtudtjuk, hogy a korábbi 30+30, azaz összesen hatvan motorvonat színében igazodott a piros Desiro motorvonatokéhoz.
A piros alapszín igazodott az akkoriban modernnek számító Desirók színtervéhez, így az első hatvan vonat ezt a ruhát kapta
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A Desirók 2003-ban jelentek meg a magyar vasúthálózaton, és a következő években az utasok a piros színű modern vonatokat azonosították a megújulással, a korszerűsítéssel – tudatta a MÁV. Ezek fényében a FLIRT-motorvonatok beszerzésekor marketing szempontból is hasznos volt, hogy a flotta legújabb tagjai is színükben megegyezzenek a korábban beszerzett Desiro vonatokéval. 2003, illetve 2007 óta az utasok többsége megszerette, és megszokta az új típusú motorvonatokat. A flotta mostani bővítésénél a legtöbb utas már találkozott az utazásai során, vagy a híradásokban látta a FLIRT-motorvonatokat. A 42 darab új beszerzés külső megjelenésében szinte megegyezik majd a már korábban megismert FLIRT- motorvonatokéval, kivéve, hogy a színvilága kék és sárga lesz. Az új szín igazodik a járműparkhoz, amelyben többségében kék színű kocsik találhatók, illetve a vasúttársaság arculatának színvilágához, amely a kék és sárga szín.
Ilyen lesz az új MÁV-START-os FLIRT
(grafika: Stadler Rail / MÁV-START)
(grafika: Stadler Rail / MÁV-START)
A témában kiadott közleményből kiderül az is, hogy a belső terek kialakítása és színezete megegyezik a jelenleg is közlekedő FLIRT-motorvonatokéval.
Az újonnan készülő szerelvényeken már szériatartozék lesz a wifielérés, és az ülőhelyek egy részéről 230V-os számítógép-csatlakozóaljzatok is elérhetők lesznek. Továbbfejlesztett vizuális utastájékoztató-rendszer áll majd az utasok rendelkezésére, a motorvonatok belső terében monitorokon is követhetőek lesznek az utazással kapcsolatos információk, illetve a szerelvények az egyik legkorszerűbb vasútbiztonsági rendszerrel lesznek ellátva – ígéri közleményében a MÁV.
Halász Péter