2013. 05. 01.

Jönnek a kék FLIRT-ek

Egy hónapja volt április 1-je, de akár tréfának is hihetnénk, de mégsem az. A hír ugyanis igaz: kék-fehér színűek lehetnek az új FLIRT-motorvonatok a MÁV kötelékében. A szerkesztőségünk birtokába jutott színterv szerint a jelenlegi formák maradnak, azonban a vörös-fehér helyett kék-fehér dominálna az új vonatok esetében.



A most napvilágra került színterv nagyban hasonlít a legelső, még a 2000-es évek elejéről származó látványterven látottakra. Az akkor kék-fehér színben pompázó motorvonatokból végül vörös-fehér lett, így készült el a MÁV-START-nál szolgáló hatvan FLIRT.

Az első látványterveken még a kék-fehér volt a FLIRT-ek színezése. A mostani elképzelés is hasonló, azonban a sárga „fej” a múlté
(grafika: Stadler Rail, fotó: Halász Péter)

Azonban az újabb 42 vonat rendelése idején, úgy tűnik, mégsem a meglévő vonatokhoz igazodik a fényezés, hanem valami újat mutat nekünk a MÁV-csoport.
A közösségi médiában keringő rajz szerint az új vonatok színezésének két változata merült fel: az alapokban mindegyik megegyezik, lényegi eltérés az ajtók színezésében van: amíg az egyik türkiz vagy ciánkék lenne, addig a másik változat a MÁV-csoport arculatához jobban illeszkedő sárga ajtókat helyezné a kék ablakmezőbe. Lényeges különbség még, hogy az első változat esetében az ablakok közötti rész maradna kék, míg a sárga ajtós második változatnál az ablakok közötti rész fekete színezést kapna.

A MÁV-csoport tervei az új FLIRT-ek színezésére. Két változat közül is lehet választani?
(grafika: MÁV Zrt., forrás: facebook)

Arról egyelőre nincs hivatalos információ, hogy vajon valóban így néznek-e ki a vonatok a jövőben, azonban jól informált forrásaink szerint a hír igaz: az kék-fehér alapkombináció eldöntött tény, egyedül az ajtók környékének színezése nyitott kérdés még.
Az sem dőlt el, hogy a jelenleg meglévő vonatokat átfestik-e vagy sem? Egyáltalán arról sincs semmi hír, hogy mi áll a döntés hátterében? Emlékezetes: korábban a MÁV-Vonatösszeállítás hívta fel olvasóit, hogy a színezés és a belső kialakítás miatt írjanak a MÁV-START ügyfélszolgálatának. Csak feltételezzük, hogy talán célhoz ért a kérés egy része.
A témában keressük a MÁV-csoport sajtókapcsolatokért felelős munkatársait is, azonban írásunk megjelenésééig – vélhetően a május 1-jei ünnep miatt is – még nem kaptunk választ. Amennyiben megkapjuk tájékoztatásukat, olvasóinkkal is tudatjuk a hivatalos álláspontot.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.