2013. 05. 21.

Indulhat a villamosítás

Megállapodott egymással a szövetségi és a tartományi közlekedési minisztérium a München és Lindau közötti vasútvonal villamosításának költségvetéséről. A megállapodásnak köszönhetően a DB AG további tervezési feladatokat adhat ki és egy nagyobb munkacsoport dolgozhat a kiegészítő feladatokon.


A DB AG európai tenderen keresi a vállalkozót a München és Lindau közötti vasútvonal villamosításának kiviteli terveihez szükséges felméréseket végző vállalkozót. Ha a tender eredményes lesz, a tényleges földmérési munkák augusztusban kezdődnek. A vasútállomások és a nyílt vonalak felmérését már májusban megrendelte a DB AG az egyik leányvállalatától, a munkák júniusban kezdődnek, ezeket jobbára légi úton végzik majd el.
A tervek szerint az engedélyeztetési tervek elkészítése után, várhatóan 2015 első felében kezdődhet a végleges tervek kidolgozása, a tényleges villamosítási munka csak ez után kezdődhet a forgalmas vasútvonalon.

Felsővezeték ugyan van a lindaui pályaudvar egy részén, de azt csak az Ausztria felől érkező vonatok használják, a németországi járatokon 2020-ig maradnak a dízelgépek

A mostani nekirugaszkodás nem az első a vasútvonal villamosítása kapcsán. 2012 őszén kiderült: a biztosítóberendezési, felsővezetéki és zajvédelmi munkák a tervezett 210 millió eurónál száz millió euróval többe kerültek volna. Az akkor tervezett 2019-es forgalomba helyezést azonban már akkor is kockázatosnak tartották a szakértők, legkorábban inkább 2020 a reális időpont az átadásra. Ez annak is köszönhető, hogy a DB AG 2007-ben már elvégzett számos előkészítő munkát a biztosítóberendezési hálózaton és a vasúti pályán.

2020 után a München és Zürich között közlekedő EC-ket is villanygépek továbbítják majd
(fotók: Magyarics Zoltán)

A tervek szerint a vasútvonal mentén lakók védelme érdekében összesen 17 kilométernyi zajvédő falat építenek majd, ugyanis a vasútvonal villamosításával biztos, hogy a mainál nagyobb forgalom zúdúl majd a vonalra, hiszen Svájc felé Münchenből erre visz a legrövidebb vasúti útvonal.

Halász Péter