Elkészült a müncheni MVG megbízásából épülő első C2-es sorozatú metrószerelvény. A Siemens bécsi gyárában készülő járműveket még alapos teszten nyúzza majd a gyártó és csak utána kerül Münchenbe.
Az első új müncheni metrószerelvény április 26-án hagyta el a bécsi Siemens-gyárat. A szerelvény saját lábán, vontatva indult Bécsből Wegberg-Wildenrathba, ahol a Siemens tesztközpontjában alapos próbáknak vetik alá a vonatokat. A tervek szerint – sikeres próbák után – 2013 december közepén állhatnak forgalomba a vonatok.
A szerelvény saját lábán, vontatva távozott Bécsből
(fotók: Siemens)
(fotók: Siemens)
Herbert König, az MVG vezérigazgatója a bécsi sajtótájékoztatóján jelezte: a Siemens komoly erőkkel dolgozik azon, hogy a C2-es vonatokat idejében leszállíthassák és forgalomba állíthassa őket az MVG. A vonatokra komoly szükség is van, mert decembertől szeretnék sűríteni a müncheni metróhálózaton a szerelvények követési idejét, ehhez viszont új járművek kellenek.
A C2-esek alapjait a Siemens Inspiro-platformja jelenti. A járműcsaládból már vásárolt Varsó és London is. Emellett felhasználták a jelenleg üzemelő C (illetve immáron C1-es) sorozattal szerzett tapasztalatokat is. Így megőrizték a C1-esek nagy befogadóképességét és az új szerelvények is teljes hosszukban átjárhatók lesznek. A felhasznált építőanyagok 95 százalékát pedig újra lehet hasznosítani. A járművek a fékezéskor termelt energia mintegy 50%-át a hálózatba vissza tudják táplálni.
Mindazonáltal a legutolsó C1-es szállítmányhoz képest több változást ejtettek meg a konstruktőrök. Megnövelték az állóhelyek számát, javítva az utasáramlást. Több helyet kaptak a babakocsival utazók. Az ajtónyitást és -zárást külön, szembetűnőbb LED-es jelzőlámpák jelzik majd. Az utastérben csak szövettel borított ülések lesznek – a fából készült üléseket elhagyják. A beltérben videós hirdetőfelületeket alakítanak ki, emellett pedig térfigyelő rendszer és hatékony oltóködös tűzoltórendszert telepítenek a járművekbe. Kis mértékben megváltozott a szerelvények „feje”, igazodva a törési előírásokhoz és ide új, LED-es pályavilágítást építenek be. A vonat gyorsabb lehet a mostani szerelvényeknél: 80 helyett 90 km/h lehet a szerelvények engedélyezett legnagyobb sebessége. A vonaton 940 utazhat (a C1-esekben csak 912), ebből 220 utas ülve töltheti idejét a müncheni metrón.
A C2-esek alapjait a Siemens Inspiro-platformja jelenti. A járműcsaládból már vásárolt Varsó és London is. Emellett felhasználták a jelenleg üzemelő C (illetve immáron C1-es) sorozattal szerzett tapasztalatokat is. Így megőrizték a C1-esek nagy befogadóképességét és az új szerelvények is teljes hosszukban átjárhatók lesznek. A felhasznált építőanyagok 95 százalékát pedig újra lehet hasznosítani. A járművek a fékezéskor termelt energia mintegy 50%-át a hálózatba vissza tudják táplálni.
Mindazonáltal a legutolsó C1-es szállítmányhoz képest több változást ejtettek meg a konstruktőrök. Megnövelték az állóhelyek számát, javítva az utasáramlást. Több helyet kaptak a babakocsival utazók. Az ajtónyitást és -zárást külön, szembetűnőbb LED-es jelzőlámpák jelzik majd. Az utastérben csak szövettel borított ülések lesznek – a fából készült üléseket elhagyják. A beltérben videós hirdetőfelületeket alakítanak ki, emellett pedig térfigyelő rendszer és hatékony oltóködös tűzoltórendszert telepítenek a járművekbe. Kis mértékben megváltozott a szerelvények „feje”, igazodva a törési előírásokhoz és ide új, LED-es pályavilágítást építenek be. A vonat gyorsabb lehet a mostani szerelvényeknél: 80 helyett 90 km/h lehet a szerelvények engedélyezett legnagyobb sebessége. A vonaton 940 utazhat (a C1-esekben csak 912), ebből 220 utas ülve töltheti idejét a müncheni metrón.
Halász Péter