Több közvetlen vonatot, ingyenes internetezést és javuló pályaállapotokat ígér a MÁV-START a kaposvári utasoknak. Decembertől új, közvetlen IC eleveníti fel a régi, Kaposvár felé kerülő Dráva IC emlékét.
A 2013-2014-es vasúti menetrendtől kezdve új, közvetlen IC-vonat jár majd Budapest és Kaposvár között. Az új vonat nem kaposvári járat lesz, hanem a Budapest és Zágráb között közlekedő járat kerül majd a 41-es vonalra. A tervek szerint a vonat közlekedtetésével nemcsak a somogyi megyeszékhely és a főváros között lesz újabb, átszállás nélküli vasúti kapcsolat, hanem közvetlen eljutási lehetőség lesz a megye és a szomszédos horvát régió között is. A vonat Budapestről várhatóan kora délután, Kaposvárról pedig kora este indul majd. A vonatot a MÁV-START és a HŽ állítja majd ki, a vasúttársaság ígérete szerint komfortos, légkondicionált, hangszigetelt és kényelmes utazási körülményeket biztosítanak. A jelenleg is közlekedő, közvetlen vonatok (a fővárosból késő délután indulva a somogyi megyeszékhelyre, és vissza a reggeli órákban) megmaradnak a menetrendváltás után is.
A vasúttársaság tervei szerint szerint május végétől a kaposvári utasok számára az InterCity-vonatokban elérhető lesz az ingyenes wifiszolgáltatás, így a menetidőt hasznosan, munkavégzéssel, vagy akár szórakozással, levelezéssel, közösségi oldalak látogatásával is eltölthetik az utasok – ami nem éppen rövid idő, hiszen a 41-es vonal kritikán aluli állapotban van. A vezeték nélküli internet minden IC-vonatban ingyenesen vehető igénybe.
A vasúttársaság ígérete szerint a szakemberek a kaposvári utasok komfortérzetének javítása érdekében felmérik a város vasúti közlekedésében részt vevő IC-kocsik műszaki állapotát, és megszüntetik a műhelyekben a rongálásokból illetve a járművek életkorából és kihasználtságából adódó hiányosságokat – reméljük azonban, hogy valamennyi jármű esetében megteszik mindezt. A munkák során elvégzik az üléshuzatok, ablaküvegek cseréjét, a mellékhelyiségek teljes körű felújítását, illetve a hiányzó eszközök pótlását. Ezen felül az itt közlekedő vonatokon az országban elsőként papír alapú fejtámlahuzat-védőket kapnak az ülések, ami szintén hozzájárul az utazási közérzet javításához. Ez persze csak a MÁV-START-nál újdonság: számos európai vasúttársaság esetében ez már bevett gyakorlat.
A MÁV-csoport elképzelései szerint javítják jelenleg a Kaposvárt Budapesttel összekötő vasúti pálya állapotát, ennek köszönhetően egy hónapon belül az érintett szakaszon nő a megengedett sebesség, és visszaáll a menetrend szerinti vasúti közlekedés. További pályakorszerűsítés, karbantartás is várható a somogyi megyeszékhelyt a fővárossal összekötő vasútvonalak esetén, a munkáknak folyamatban van az előkészítése. A pályafelújítási munkálatok eredményeképpen csökken a vonatok menetideje, így versenyképesebbé válik a vasúti közlekedés.
Kaposvárt is érinti a MÁV állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálati fejlesztési programja, amelynek köszönhetően a vasútállomás nagyszabású rekonstrukciója valósul meg, a műemléki értékek megőrzése mellett. A belső, utasforgalmi terek úgy kerülnek kialakításra, hogy azok az önkormányzat által tervezett intermodális csomópont kialakításával összhangban legyenek. Az ütemterv szerint a kivitelezés előreláthatóan – a tervezést és engedélyeztetést követően – 2014 nyár elején indulhat, és 2015 nyarára fejeződhet be.
Halász Péter