Megvan a vevő a hírek szerint a felszabaduló két strausbergi KT8D5-ösre: ha megjön a második Flexity, akkor indulhatnak Prágába a villamosok.
Prága villamosüzeme igen intenzíven érdeklődik a felszabaduló két strausbergi KT8D5-ös villamos iránt. A hírek szerint ők kapják meg a szerelvényeket akkor, ha üzembe helyezik a második Bombardier Flexity villamost is. Pontos időpontot azonban még nem határoztak meg a felek arra vonatkozóan, hogy mikor búcsúzik majd a két leállított villamos a németországi üzemtől és a három kocsi közül melyik is lesz az érintett két szerelvény.
A 21-es pályaszámú kocsi 2011 őszén, amikor pályafelújítás miatt „kiköltözött” a kocsiszín a Hegermühle megálló közelébe
A 22-es pályaszámú kocsi a strausbergi Lustgarten végállomásnál. A közelben van a villamosüzem kocsiszínje is. A felvétel 2008 őszén készült
A 23-as pályaszámú kocsi 2008 őszén tartalékként pihent a kocsiszínben
A hétköznapi üzem ellátásához két forgalmi kocsi szükséges, ez a két Bombardier Flexity lesz. Tartaléknak megmarad majd egy KT8D5-ös, illetve az eredetileg New Orleansnak szánt, 2003-ban megvásárolt T6C5-ös szóló motorkocsi. Ez utóbbit csak a rendkívül csekély forglamú időszakokban vetik be, akkor, amikor bőségesen elég egy szóló motorkocsi. Emellett egy időben a reggeli és a délutáni csúcsban iskolás járatként is bevetették a járművet
Az egyetlen, az USÁ-t is megjárt T6C5-ös motorkocsi Strausbergben a 30-as pályaszámot viseli. Ritkán merészkedik ki az utcára, 2008 őszén a kocsiszínben örökítettük meg a járművet
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A Strausberger Eisenbahn, a 89-es számmal jelzett villamosvasúti vonal üzemeltetője 1995-ben vásárolta a KT8D5-ösöket Kassáról. Akkor a kéttengelyes, NDK gyártású villamosokat, a Rekowageneket váltották ki a korszerű villamosok. A típus bevált, különösebb gond nélkül szállították az utasokat közel húsz éven keresztül. Egyedül a 23-as pályaszámú kocsival volt baj: 2006 őszén leégett és csak 2008-ban állították újra forgalomba.
Halász Péter