2013. 04. 11.

Pontosították a kiírást

Pontosította a Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg a berlini S-Bahn üzemeltetési pályázatának kiírását. A felhívást a pályáztató már megküldte az EU hivatalos lapjának.


Átdolgozta a korábbi kifogásokra reagálva a VBB a berlini gyorsvasút első részletének üzemeltetési pályázatát. A tenderen a Ringbahn és a dél-keleti kapcsolódó vonalak üzemeltetése a tét 2017-től kezdődően 15 esztendőre.
Az új felhívásban a VBB közlése szerint olyan változtatások történtek, amelyek érdemben nem befolyásolják az eddigi jelentkezők pályázatát. A lényeg, hogy Berlin, illetve Brandenburg közbeszerzési jogszabályait alkalmazzák majd a tender során. A fontosabb szempontok nem változtak: az új üzemeltetőnek új járművekkel kell felvenni a forgalmat, amelyek a szerződés lejárta után a tartományok tulajdonába kerülnek. A jelenlegi munkavállalókat is át kell vennie az üzemeltetőnek és legalább a jelenlegi (illetve nyilván az üzem indulásakor fennálló) feltételek mellett kell őket továbbfoglalkoztatni a vasutasokat. A tartományi jogszabályok alkalmazása miatt viszont a pályázónak vállalnia kell, hogy legalább a minimálbért kifizeti – ez eddig nem szerepelt a tenderben.

Vajon 2017-ig valóban forgalomba állhatnak az első új szerelvények vagy a meglévő vonatoknak kell még egy főjavítást adni?
(fotók: Halász Péter)

Az egyelőre kérdéses, hogy valóban sikerül-e új vonatokkal elindítani a szolgáltatást 2017-ben, hiszen hamarosan eredményt kellene hirdetni a hosszú ideje húzódó pályázaton. Ha késnek ezzel, akkor biztos lesz, hogy csak 2019-2020-tól állhatnak forgalomba az új vonatok, cserében az új üzemeltetőnek a régi vonatokat kell átvennie és ezeknek a meglévő vonatoknak is főjavításon kell átesniük, ami igen költséges mulatság.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.