Az OMSI közel három éves története folyamán rengeteg fantáziapálya látott világot. A pályaszerkesztő viszonylagos egyszerű kezelése miatt azonban igen változó ezek minősége. Igazán jó hegyipályából eddig kevés készült, most mutatunk egyet!
A második kiadásánál járó Römerberg pályán a Verkehrsverbund Römerberg (VVR) egyik buszvezetőjének bőrébe bújhatunk. Az Alpok díszletei között játszódó fiktív pályán Römerberg és Zavelstein helyi, illetve a két város közötti helyközi közlekedést kell biztosítanunk, amelyben a hivatásforgalom mellett az idegenforgalom is fontos szerephez jut. Összesen kilenc vonalon vezethetünk, igen nehéz terepviszonyok között.
Römerberg Zentraler Omnibusbahnhof (ZOB), vagyis autóbuszállomás, az összes römerbergi busz végállomása. A járatok a jobbra látható helyen várják meg az indulási idejüket, majd a balra látható felszállóhelyeken veszik fel az utasokat
A hegyen szűk, kanyargós, meredek utak várnak minket, ahol sokszor csak centizgetve férünk el. Minden vezetési tudásunkra szükség lesz.
Römerberget elhagyva azonnal elkezdődik a hegy, de a képen látható kanyar még nem túl komoly...
...ehhez képest. Az úton természetesen kétirányú forgalom zajlik
A pálya központja Römerberg, itt található a cég telephelye is. A városban két helyijárat található, ebből az egyik egy közeli falut is beköt a hálózatba. Römerbergben ezek mellett egy céljáratot is vezethetünk, amely az egyetemhez közlekedik. Römerberg autóbusz-állomásáról indul Zavelstein irányába a három helyközi járat (612, 620, 626), illetve az N60-as éjszakai járat. A vonalak különböző útvonalon tárják fel a hegyi falvakat, de a 620-as csak csúcsban közlekedik, gyorsjáratként.
A VVR telephelye. Mindegyik járat a garázsban kezd és végez, a zavelsteiniek is, így ezek hosszú garázsmenettel kezdik a szolgálatot. Apró hiba, mert hatékony fordaszervezéssel ezek rendes járatként is átmehettek volna a pálya másik felé, és ott átszerelhetnének a saját vonalukra
A 114-es a Römerberg második kiadása óta vezethető, a járattal Römerberg új területeit ismerhetjük meg, és eljuthatunk a szomszédos kis faluba, Kalkmoorba
Elveszett gyártelep Kalkmoor előtt, a buszmegálló még ott van, de már nem állunk meg
Zavelsteinbe érkezve találunk még három buszjáratot, amelyek a kisváros helyi közlekedését látják el, bekapcsolva a közeli Grafenecket is a hálózatba (utóbbi faluban van a 612-es végállomása is). A 207-es és a 208-as járat kétirányú körforgalomban jár, illetve Zavelsteinből indul egy céljárat is a Gletcherbahn végállomására. Utóbbi vonalat külön kiemelnénk: a céljárat egy közúti forgalom elől elzárt úton jut fel a hegyekbe, több 180 fokos fordulat található az úton, de 1-2 helyen még a gyakorlottabb vezetőknek is tolatniuk kell.
Zavelstein egy takaros hegyi kisváros, innen indul a gleccser-járat is
Igazi kis ékszerdoboz ez a város, remekül elkészítették
Galéria alagutat eddig még nem igazán láttunk OMSI-vonalakon
Az ingyenesen letölthető pálya telepítése igen egyszerű: két állományt kell leszednünk, és bemásolnunk az OMSI könyvtárába. Szükségünk lesz néhány kiegészítőre is (a pontos listát a leírásban megtalálják), de ezeket a legtöbb pálya alapból használja, tehát a rutinos játékosoknak vélhetően ezeket nem kell már újra feltenni.
Komoly terep a Gletscher Express vonalán
Telepítés után a pálya könyvtárában találunk néhány ailistet, amivel a forgalomban közlekedő buszokat változtathatjuk meg, ezek között a legújabb O405N2 is megtalálható, de ha szeretjük a kihívást, mehetünk a háromtengelyes Solaris Urbino 15-tel is. Érdemes azonban komoly motorteljesítményű busszal felmenni, sokszor a legnagyobb emelkedőn is meg kell állnunk, elengedni a szemből érkezőket. Ekkor szükség lesz az erőre.
A pálya remek tesztvonal az új buszoknak, így a Jelcz M125-nek is
Sajnos az Ikarus 260-as nem bírja az emelkedőt...
Működő libegő is található a pályán
Bátran ajánljuk olvasóinknak a Römerberget, a pályán több különleges megoldással is találkozhatunk, és a valós időjárásnak köszönhetően sosem fogunk unatkozni, különösen igaz ez az ónos esőre, vagy a havazásra. A Römerberg az OMSI hivatalos fórumából tölthető le.
Óvári Péter