2013. 04. 16.

Helyszínrajzok a tó mellől

A Zusihoz épült fiktív vasúti hálózat, az „Am See” állomásai sokszor meglehetősen áttekinthetetlenek, különösen a menetrendszerkesztők számára. Az ő munkájukat is segíti az új kezdeményezés, amelynek keretében a fantáziahálózat állomásainak helyszínrajzait készíti el egy lelkes felhasználó.



Meglehetősen szokatlan, ám hasznos kezdeményezés a Zusihoz készült „Am See” hálózat állomásainak sematikus helyszínrajzának elkészítése. A menetrendszerkesztők és a járművezetők számára különösen nagy segítséget jelent mindez: különösen a menetrendekkel foglalkozó felhasználóknak egyszerűsíti a munkáját az új dokumentumcsomag azzal, hogy számos fontos adat, így a blokk neve vagy éppen a vágány hasznos hossza is felkerült a rajzokra.

A Schwaben és Erding közötti vasúti pálya sematikus rajza. Fontos jelöléseket, „felvágányozó pontok” neveit is tartalmaz a dokumentum

Ráadásul így sokkal átláthatóbban lehet gazdálkodni a vasútállomások kapacitásával, ésszerűbben lehet tervezni a vonattalálkozásokat. A helyszínrajzokat jól kiegészítő a Magyar Virtuális Vasúttársaság Zusi Üzletág által összeállított menetrendábra-fájl, amelyek segítségével a Zusi menetrendszerkesztőjében megjeleníthetjük a vonalakon közlekedő vonatok út-idő diagramját, amely szintén segít a menetrend optimális összeállításában. Ez utóbbi a 2013-2014-es menetrenddel együtt tölthető le az MVV üzletági aloldaláról.

Honnan hova lehet közlekedni? Az enduini főpályaudvar helyszínrajzából ez is kiderül: a vonatkozó táblázat a lap alján, középtájon látható

A rajzok egyébként javarészt megfelelnek a német vasút által alkalmazott szabványoknak, így valóban a nagyvasúti dokumentumokhoz hasonló ábrákat kaphatunk a szerzőtől.
A helyszínrajzok a Zusi hivatalos – német nyelvű – fórumából tölthetők le.

Halász Péter