A német emeletes IC-vonatok késése hatással van a DB AG további rendelésére is: a hírek szerint a távolsági ingavonatok gyártásának csúszása gondokat okoz majd a láthatóan népszerű TWINDEXX-motorvonatok szállításában is.
Amint arról már beszámoltunk, késik a Bombardier a DB AG által rendelt emeletes IC-k szállításával. Az eredeti tervek szerint a 2013-2014-es menetrend életbe lépésekor álltak volna szolgálatba az IC 56-os viszonylaton Lipcse és Emden között ezek a vonatok. Most viszont csak 2014 közepén találkozhatunk legkorábban ezekkel a járművekkel, így csúszik a bevezetésük a Koblenz és Norddeich, illetve a Lipcse és és Köln közötti viszonylatokon is.
A Bombardier azzal indokolja a csúszást, hogy olyan sok változtatási kérése volt a megrendelőnek a személykocsikon, hogy azokat idejében már nem tudják leszállítani. Ez pedig azt jelenti, hogy az Alsó-Szászország által kezdeményezett tarifaközösség bevezetésekor a regionális jegyek még a hagyományos (talán komfortosabb) IC-kre lesz érvényes.
Mozdony már van az emeletes IC-khez, de jármű még nincs – és ha elkészülnek, legalább fél éve csúszással állhatnak csak forgalomba
Az emeletes IC-k késedelmes szállítása ráadásul hatással van a DB AG többi rendelésére is. Például a Bréma térségében közlekedő regionális járatok erősítéséhez rendelt emeletes betétkocsik 2013 decembere helyett csak 2014 közepén állhatnak forgalomba.
De ugyanez igaz a TWINDEXX motorvonatokra is: az eredetileg tervezett szállítási idő legalábbis kérdésessé vált. A DB Regio eddig 33 motorvonatot hívott le a korábbi keretszerződésben rögzített járművek közül. E vonatok 2014, illetve 2015 decemberében állnának forgalomba a tervek szerint, ez azonban a mostani szállítási késések miatt nem biztos, hogy tartható. Hozzá kell tenni: jelenleg egyetlen egy elkészült TWINDEXX-jármű sem készült még el.
Kérdésessé vált a TWINDEXX motorvonatok időben való szállítása is
(grafikák: Bombardier)
(grafikák: Bombardier)
Halász Péter