Egyre közeledik a magaspadlós villamosok búcsúja a Berlin melletti kis villamosüzemben, Strausbergben. Bár még forgalomban vannak a csehszlovák eredetű KT8D5-ösök, de hamarosan alacsonypadlós szerelvények jelenhetnek meg.
A Strausberger Eisenbahn 1995-ben három KT8D5-ös villamost vásárolt a kassai villamosüzemtől. A 89-es számon működő villamosviszonylaton általában két vonat ingázik, a harmadik kocsi pedig tartalékként szolgál. Idővel csatlakozott a flottához az eredetileg New Orleansnak szánt T6C5-ös szóló motorkocsi is, amely 2003 óta van Strausbergben és a kevéssé frekventált időszakokban merészkedik ki az utcára.
A 22-es pályaszámú KT8D5-ös 2011 őszén a strausbergi állomás előtti villamosvégállomáson. A típus napjai megszámláltattak
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A villamosüzem 2010-ben egy rövid ideig Berlinből kölcsönkapott egy rövid, kétirányú Flexity-t, majd a jó tapasztalatok nyomán rendeltek is kettőt belőlük 2011 őszén. A kocsikat a Bombardier a BVG megrendeléséhez csapta hozzá és így 2013. február 27-ére virradó éjjel az első meg is érkezett Strausbergbe – holott a szállítást csak márciusra tervezték.
Az első Flexity, a 0041-es pályaszámú villamos még a járműtelepen
(forrás: Strausberger Eisenbahn)
(forrás: Strausberger Eisenbahn)
Az első, 0041-es pályaszámú, a BVG színterve alapján festett, Bautzenben gyártott villamos azóta megkezdte a próbafutásokat. A második kocsi beérkezésével és a járművezetők képzésének lezárultával a magaspadlós villamosokat még a tavasz folyamán, várhatóan március végétől felváltják az új kocsik. A tervek szerint a három KT8D5-ösből egy és a T6C5-ös marad meg tartalék járműként, a többi villamostól megszabadul az üzemeltető társaság.
Halász Péter