Újabb engedélyt szerzett meg a Siemens Vectron-mozdonycsaládja. Ezúttal nyugati szomszédunk és Svédország engedélyezte a típus közlekedését.
Az osztrák hatóságok végleges engedélyt adtak a Siemens új mozdonycsaládja, a Vectron számára. A gépek emellett ideiglenes engedélyt kaptak a svéd vasúti hatóságoktól is.
Az osztrákok körülményessége közismert: az első, nagyobb létszámú EuroSprinter-család, a DB Cargo 152-es sorozatú mozdonyai például a hajtásuk kialakítása miatt nem közlekdhettek Ausztriában, ugyanis a gépek marokcsapágyas kialakításúak lettek. Emaitt rendelte meg a DB Cargo az utolsó huszonöt ES64F helyett azt az osztrákok által is engedélyezett huszonöt ES64U2-est, amelyet azóta már – igény hiányában – eladtak a DB Regionak.
A Siemens Vectronok engedélyeztetési eljárása jelenleg folyamatban van Svájcban, Hollandiában és Olaszországban. A tervek szerint a Railpool lesz az első társaság, amely nemzetközi (teher)forgalomban vetheti majd be a Siemens új járműveit.
Érdekesség, hogy terítéken van a gépek közlekedése Franciaország és Nagy-Britannia között a Csalagúton át, egyelőre azonban csak a tesztekig jutottak el ezügyben.
A gépek engedélyeztetése kapcsán érdemes tudni, hogy Németországban és Lengyelországban már megkapta a szükséges papírokat a típus, mi több, a DB Schenker Rail Polska már át is vehette az első Vectronját.
Halász Péter