A bécsi hatos villamoson is megjelent a Wiener Linien tesztvillamosa. Tavaly ősszel a 43-as vonalán debütált a több állóhelyet kínáló ULF, egy másik szerelvény pedig Bécs leghosszabb vonalán, a nagyforgalmú 6-oson állt szolgálatba.
Forgalomba állt a bécsi 6-os villamos vonalán a Wiener Linien második tesztkocsija – az elsőt még az ősszel vetették be a 43-as vonalán. A város leghosszabb, 14,6 kilométer hosszú vonalán hosszú ULF-szerelvények közlekednek, ezek egyikéből vett ki kétszer három dupla ülést a közlekedési társaság. A legtöbb utast szállító vonalon arra kíváncsiak a szakemberek, hogy a több állóhelynek köszönhetően gyorsabbá váltható-e az utascsere, a villamosok betartják-e a menetrendet?
Az „állóhelyesített” kocsik utasterében kétszer három dupla üléssel kevesebb van, cserében több az állóhely
(fotó: Johannes Zinner / Wiener Linien)
(fotó: Johannes Zinner / Wiener Linien)
A 6-os igen jó terep a tesztelésre. A december 9-étől Kaiserebersdorfig hosszabbított viszonylat rendkívül zavarérzékeny, sokszor kell vonalközben fordítani a szerelvényeket egy-egy forgalmi zavar miatt.
Halász Péter